huisarts blijft waardes maar goed vinden

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Kiek »

Hallo Marloes,

De anti-TPO zegt alleen dat er iets met je schildklier aan de hand is.
Verder niet.
Je kunt evengoed een voorbijgaande hypothyreoïdie hebben.
Maar dat doet er nu niet toe.

Je schildklier-FT4 blijft op 11 à 12 zitten, en je TSH blijft schreeuwen om meer FT4.
Dat lukt niet, omdat je schildklierweefsel is aangedaan.
Je cellen in je lijf hebben een tekort. En dat merk je.

'k Heb een curve gemaakt met je laatste 2 waarden.
Het onderzoekt de reactie van je TSH op je FT4.
Daarmee zijn je persoonlijke normaalwaarden uit te rekenen.
De cellen in je lichaam functioneren normaal bij een FT4 van 15.5 pmol/l.
Dat wil dus zeggen dat je met 11 à 12 pmol/l flink tekort komt.
Vraag aan je huisarts levothyroxine (=T4), zodat je tekort aan FT4 aangevuld wordt door deze T4.

Succes!
Kiek
Bijlagen
MarloesHNov2017.jpg
MarloesHNov2017.jpg (38.84 KiB) 444 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Teun »

Knap lastig dit. Duidelijk wel een tekort aan hormonen, niet lekker voelen maar de arts die het steeds maar goed vind. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om nu levothyroxine te krijgen, je bent gewoon afhankelijk van de arts. Was je tsh maar omhoog geschoten dan had de arts wel gemoeten.
Wij hier op het forum maar zeggen dat je aanvulling nodig hebt en maar zeggen dat de arts dat moet voorschrijven. Jij zit ermee als 2 artsen niet mee willen werken. Ik snap heel goed dat je er machteloos door wordt.
Als ik jou een advies mag geven zou ik terug gaan naar de huisarts of beter nog vervroegd een nieuwe afspraak maken bij de internist, dan heel duidlijk aan geven dat je je beroerd blijft voelen en een proefbehandeling wilt hebben om te zien wat dat met je doet, dat je zo ook geen steek verder komt.
Ik leef met je mee m.b.t. een niet mee willende arts.
Succes
MarloesH
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2017, 13:46

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door MarloesH »

Dank voor jullie reacties. Als ik jullie berichten zo lees voel ik me er echt weer in laten lopen door de arts. Volgens hem was het nog niet noodzakelijk om nu al aan de medicijnen te gaan. Wel als ik nu direct een kinderwens had. Verder dacht hij dat ik weer geen trage schildklier had. Moet nu over een half jaar terug maar als het eerder niet gaat mag ik komen. Vond het verder een fijne arts dus dan geloof je hem en ga je mee in zijn verhaal. Maar als ik jullie reacties zo lees voel ik me toch weer beetgenomen. Ga denk toch maar eerder bellen.
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Kiek »

Als je je goed voelt bij je huisarts dan heb je reden genoeg om bij je huisarts te blijven, Marloes.
Alleen, wat de schildklier betreft kan je huisarts misschien nog wel wat bijscholing gebruiken.
Mogelijk realiseert hij de impact niet van je sub-schildklierconditie.

Je bent nu alweer driekwart jaar verder.
En je hebt er chronisch last van.
Dat is ook reden om actie te ondernemen wat je schildklier betreft.
En niet meer af te wachten.
Heb je hem al gesproken over een 'proef'-behandeling met levothyroxine?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie