huisarts blijft waardes maar goed vinden

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
MarloesH
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2017, 13:46

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door MarloesH »

Deze week weer bloed geprikt voor m'n schildklier. TSH waarde was nu van 8,15 naar 9,92 en vrije T4 was gelijk gebleken 11. Huisarts vond de waardes nog steeds goed dus medicijnen niet nodig. Heb nu gevraagd of ik door gestuurd mag worden naar internist maar moet dat volgende week eerst weer langs komen om dit met de huisarts te bespreken. Wat vinden jullie van deze waardes, zijn ze nog binnen de norm en kan ik met deze waardes zwanger raken?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door laura »

hallo Marloes,

Je bent veel te aardig voor die huisarts.
Kun je misschien iemand meenemen die eens een goede klap op tafel geeft?
Iemand door wie die huisarts eens luistert.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Linty »

Jeetje Marloes,

Zorg alsjeblieft goed voor je eigen lichaam en laat een arts niet voor je bepalen of je wel of niet levothyroxine moet slikken of niet.
Je weet dat deze waardes te hoog zijn en juist niet bij jou passen, anders had je nu geen klachten.
Je lichaam moet veel te hard werken nu, dat is niet gezond.
Ik had enorme spierpijnen bij een TSH van 6,7 en een nog binnen de grenzen FT4 (12)
Ik knapte zo enorm op van al het eerste beetje levothyroxine. Na 1 week al.
Vraag alsjeblieft zo snel mogelijk een proefbehandeling aan.
Of ga naar een andere huisarts als deze niet mee wil werken.
Jij bent de enige die goed kan beoordelen wat je voelt, niemand anders!!!
Succes!!!!!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Patricia31 »

Oei oei, onvoorstelbaar.
Inderdaad, misschien moet je iemand meenemen zodat jij jezelf gesteund voelt.
Vraag bij het laboratorium evt de referentiewaarden op en schrijf voor jezelf op wat je klachten zijn.
Is er binnen deze praktijk nog een andere huusarts?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Patricia31 »

Sassy, je hebt een nieuw onderwerp gekregen.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Kiek »

Laura..........echo.............. echo...................... echo

Joehoe, het is overgekomen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door laura »

MarloesH schreef: 22 sep 2017, 14:33 Huisarts vond de waardes nog steeds goed dus medicijnen niet nodig. Heb nu gevraagd of ik door gestuurd mag worden naar internist maar moet dat volgende week eerst weer langs komen om dit met de huisarts te bespreken. Wat vinden jullie van deze waardes, zijn ze nog binnen de norm en kan ik met deze waardes zwanger raken?
Marloes,

Hoe gaat het nu met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Patricia31 »

Ben ook erg benieuwd!
MarloesH
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2017, 13:46

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door MarloesH »

Sorry voor de late reactie. Huisarts vond de waardes nog steeds binnen de norm. Maar omdat ik toch klachten heeft ben ik doorgestuurd naar de internist. Daar kan ik pas 17 november terecht. Laat jullie het tegen die tijd weten wat daaruit kwam.
MarloesH
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2017, 13:46

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door MarloesH »

Ben 17 november naar internist geweest. Hij voelde mijn schildklier wel maar verder niets bijzonders, knobbels ofzo. Moest bloedprikken om te kijken wat bij hem de waardes waren. Moest wel in het zk en midden op de dag.
Vanmorgen terug geweest, waardes waren gezakt naar was ook een ander laboratorium. TSH was 7,5 en vrije T4 12. Hij vond medicijnen nog niet noodzakelijk, dus nu over een half jaar terug. Ook geprikt op anti tpo die waardes waren nu 260. Weet eigenlijk niet of dit nu betekent dat dit de ziekte van hashimoto is.
Ben op zich nog niet heel veel verder maar voelde me wel serieus genomen door deze arts. Ook het feit dat de TSH weer gedaald is gaf me wel een goed gevoel.
Plaats reactie