stoppen met levothyroxine en dan...

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
granaat
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2017, 14:22

stoppen met levothyroxine en dan...

Bericht door granaat »

Ik slikte thyrax 100 mcgr. 8 jaar was er niet goed op, moe, lusteloos en kreeg angsten durfde soms niet meer naar buiten.
bloed was goed tsh 0,6 ft4 18.
kreeg 8 weken geleden levothyroxine ik dacbt misschien beter ook 100 mcgr., drama, kon niet meer denken, licht in hoofd, hoofdpijn, duizelig, misselijk en...honger, toen 8o mcgr., bleef hoofdpijn houden, honger, niet slapen in de nacht, soms weer in de middag, deed weinig.
dus huisarts zei vandaag, stop er maar 4 weken mee kijken wat er gebeurd.
nu ben ik bang, ik ben al moe en lusteloos, tsh was nu 1.5 ft4 16,
ik weet het niet meer, h.arts zei vaak, spanningsklachten.
ik dan boos neeeeee, ik mankeer wat, zo gaat mijn leven voorbij.
wie weet raad, en is stoppen wel verstandig
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: stoppen met levothyroxine en dan...

Bericht door Patricia31 »

Ik snap dat je jezelf naar voelt.
Is er ooit een moment heweest met de Thyrax dat je jezelf wel goed hebt gevoeld en hoorde daar een waarde van TSH en FT4 bij?
Door de dosis te verlagen is je TSH omhoog gegaan en je FT4 gedaald maar de vraag is wat zijn jormale waardes voor jou? Zat je bij een FT4 van 18 aan de hoge kant of juist te laag?
Dit is voor iedereen anders.
Ik snap dat je bang bent om te stoppen.
Kun je bij je HA je uitslagen van de afgelopen jaren terug halen zodat er voor jou je setpoint berekend kan worden?
Je weet dan in ieder geval iets meer.
Heel veel sterkte.
granaat
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2017, 14:22

Re: stoppen met levothyroxine en dan...

Bericht door granaat »

Dank je voor antwoord.
ik was op thyrax mke lusteloos wilde slapen alsmaar, nooit echt goed geweest 8 jaar.
kreeg ook angsten durfde vaak niet naar buiten boodschappen doen zo vreemd gedrag.
tsh was 0,2 0,4, 0,8 a, lemasl met 0 erin
t4 van 14 tot 18
altijd deze klachten.
nu tsh 1,5 t4 16 op teva ben ik heeeel anders.
hoofdpijn, druk in hoofd, neiging flauw te vallen, geen slaap
misselijk dus heel andere klachten.
spanningsklachten zei h.arts altijd, nu met andere klachten totaal anders zegt hij stoppen.
ben nooit echt goed geweest al 8 jr niet, ervoor moe, deed niet veel.
vroeger heb ik lang 17 jr benzo, sc geslikt lorapam, logisch dan ben je moe, ik was eraan verslaafd, met morite gestopt is 20 jr geleden gestopt, dus.....ik ben bang iets te slikken, ik reageer fel op medicatie, misschien door verslaving, niemand vertel mij het. Bedankt voor antwoord,
Plaats reactie