Gevoel dat er niet geluisterd word.

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
dwmtiem
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017, 14:52

Gevoel dat er niet geluisterd word.

Bericht door dwmtiem »

In mijn familie zijn er een aantal familieleden die schildklier klachten hebben. Allemaal traagwerkende schildklier. En enkele ook een cyste.

5 jaar terug toen ik 20 was bleek ik ook een cyste te hebben. Was 5 cm groot en hebben ze leeg gezogen in het ziekenhuis.

Nu voelde ik laatst weer een zwelling ontstaan in mijn hals. Koude handen en voeten. Moeite met afvallen. Vermoeid. Droge handen. Droge ogen ect en ga maar door.

Ik maar eens langs de huisarts. Gezien de verleden en mijn familieachtergrond maar ff bloedprikken en een echo van de schildklier.

De TSH waarde was 3.7 en de huisarts vond dat goed. Maar mijn moeder en mijn nicht moeten de TSH waarde onder de 1.5 houden. De vermoeidheid moest bij de vitamine D tekort wegkomen die geprikt is in November.

Ook blijkt er weer een kleine cyste in de schildklier te zitten. Nog te klein om te kunnen verwijderen. Dus word niet doorgestuurd en moet maar vitamine D gaan slikken.

Wie kent ook dit gevoel dat er niet geluisterd word. En wat hebben jullie hier aan kunnen doen?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Gevoel dat er niet geluisterd word.

Bericht door Teun »

Ik begrijp je gevoel van niet geluisterd voelen. Helaas komt dit vaak voor. Maar soms ligt het ook aan onze verwachtingen die we te hoog hebben gesteld.
Dan over de waarde van tsh. Voor jou als niet gebruiker van levothyroxide is dit een hele mooie waarde, binnen de normaalwaardes, niets aan doen dus. Dat er bij de waardes van je moeder en nicht gestreefd wordt naar onder de 1,5 heeft te maken met het wel gebruiken van deze middelen.
Vitamine d tekort geeft ook deze klachten dus als deze te kaag is zou ik eerst zorgen voor ophoging van deze.
Plaats reactie