Diagnose ziekte van Graves

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Carol
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2017, 01:23

Diagnose ziekte van Graves

Bericht door Carol »

Hoi allemaal, ik ben Carol en ben hier nieuw.
Ik ben 44 jaar, getrouwd en een dochter van 23 jaar.

Vijf weken geleden kreeg ik de diagnose ziekte van Graves nadat ik met enorme vermoeidheidsklachten naar de huisarts was geweest. Deze wilde gelukkig meteen een bloedonderzoek en vanuit daar naar een internist voor een scan.
Mijn klachten zijn zeer snel vermoeid, veel eetlust, hartkloppingen, een kort lontje ( super irritant als je zo normaal niet bent), en overal zie ik bergen en heb ik weinig zin in dingen. Toch onderneem ik zoveel mogelijk om niet op de bank terecht te komen.
Ik slik nu een paar weken Strumazol maar voel nergens een verbetering. Hopelijk komt mijn energielevel snel een beetje terug want dit is niks.
Terugkijkend naar het verleden kan ik vage verschijnselen plaatsen maar kreeg wel de mededeling dat de bloedwaardes goed waren.
Ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent? Dat ondanks goede bloedwaarden de ziekte er toch heimelijk was.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Diagnose ziekte van Graves

Bericht door laura »

Welkom Carol,

De ziekte van Graves hakt er behoorlijk in.
Op mijn blog Schildkliertje kun je er veel over lezen.

Een greep:
https://schildkliertje.blogspot.nl/2015 ... t-dan.html
https://schildkliertje.blogspot.nl/2015 ... nelle.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Carol
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2017, 01:23

Re: Diagnose ziekte van Graves

Bericht door Carol »

Bedankt voor je reactie en je blog, Laura. Zo herkenbaar.

Weet jij of je een schildklieraandoening kan hebben of aanloop naar, terwijl je bloedwaardes goed weergeven.
Want, wat ik nog vergat te vertellen is dat ik in oktober vorig jaar kreeg te horen dat ik osteoporose heb. Naar aanleiding van enorme klachten in mijn middenrug kreeg ik een dexa scan. Die wees lichte slijtage in de rug uit maar behoorlijke slijtage aan mijn heup. En dit soort zaken ontstaan niet in een paar weken of maanden.
Toen ik op onderzoek uit ging over schildklier problemen las ik, dat botontkalking in dat rijtje past.
Tot nu toe kan ik gewoon leven met deze slijtage maar niet met de gedachte dat iemand iets in het verre verleden over het hoogf heeft gezien.
Plaats reactie