Wie wil er ff meekijken met Sidonia?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Wie wil er ff meekijken met Sidonia?

Bericht door Sidonia »

Hallo allemaal

Lig nu al bijna een week in bed.
Knallende koppijn duizelingen die ik al een week of 4 heb.
Ook erg trillen in mijn lichaam en het gevoel alsof ik steeds iets moet eten om van dat rare draaierige slappe gevoel af te komen.
Ook spierkrampen.....
Ik ben nu sinds een week tirosint 112 aan het slikken en had voorheen euthyrox 112.
Daar had ik ook veel klachten bij vooral vermoeidheid.
De artsen zeggen dat het niets met de schildklier te maken kan hebben.
Maar ik ben ten einde raad dit is geen leven voor mij.
Kan niks ....kan zo nog niet eens een goede moeder zijn voor mijn 2 dochters want voel me altijd ziek!!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Voel me hopeloos

Bericht door Teun »

He bah Sidonia wat vervelnd dat je je zo voelt.
Ben je allang bekend met je schildklierprobleem? En heb je ooit al eens goed gevoeld? Is er tussen de overstap van euthyrox naar de tirosint ook bloed geprikt.
Misschien kunnen we je op het forum wat kunnen ondersteunen als je hier je waardes neerzet en je medicatiedosering.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Voel me hopeloos

Bericht door Knoffie »

Hallo Sidonia,

De genoemde klachten zijn wat mij betreft heel herkenbaar. En ook tegen mij wordt vaak door de internist gezegd dat het niks met de schildklier te maken kan hebben. Nou, ik weet wel beter. Als de waardes een beetje acceptabel zijn dan gaat het een stuk beter. Inmiddels ben ik zelf bijna 3 weken overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. Ik weet inmiddels dat je engelengeduld moet hebben. Het opnieuw moeten instellen op andere medicatie heeft ook weer zijn tijd nodig.

Geef de moed niet op eens zal je waardes hebben/krijgen die bij jou persoon past en zul jij je beter voelen. Ik ben na de overstap van Thyrax naar Euthyrox en nu Tirosint 2 1/2 jr bezig en heb mij 2 1/2 jaar allesbehalve goed gevoeld. Ik wil je hiermee niet ontmoedigen hoor, bij velen gaat het allemaal veel sneller. Maar heb geduld. Ben wel net als Teun benieuwd naar je waardes en hoelang jij je al ziek voelt.

Gr. Knoffie
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Voel me hopeloos

Bericht door Sidonia »

Hoi dames

Ik ben nu sinds 5 weken overgestapt op tirosint en ik durf het bijna niet te zeggen maar sinds 2 weken voel ik me een stuk fitter...minder moe geen rare duizelingen meer ook geen hoofdpijn meer.....ik heb wel soms het idee dat mijn vermoeidheid heel erg schommelt.
Ik heb soms dagen dat het redelijk goed gaat en dan ineens dagen dan kan ik de hele dag slapen.

Ik heb sinds vorig jaar april geen schildklier meer en ik hoop echt dat ik me ooit weer helemaal fit ga voelen.
Tja alleen die vermoeidheid soms.....maar het is niet meer zo erg als met de euthyrox.
Volgende week bloed prikken en 7 april terug naar de endo........ik zal dan eens de waardes plaatsen.

Gr sidonia
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Sidonia »

Hoi allemaal

Ik ben sinds begin febr. Overgestapt van euthyrox naar tirosint.
Ik had heel veel nare klachten van de euthyrox...vorig jaar april de schildklier verwijderd en me nooit meer echt goed gevoeld.
Ik ben 1 op 1 overstapt.

Waardes met euthyrox TSH 1.9 T4 14.5 in dec.
Waardes met tirosint TSH 0.88 T4 13.6 in maart

Toch heb ik regelmatig nog wat hoofdpijn pijnlijke spieren en heeeel moe!!!
Wel slecht kunnen slapen.
Slaap goed in maar heel vroeg wakker en het gevoel alsof ik geen diepe slaap gehad heb.
Voel mijn hart echt bonzen maar geen verhoogde hartslag alles normaal.
Mss de stress!?
Ook was mijn b12 198 en dat gaan we nu aanvullen.

Ik sta weer terug onder behandeling van de ha en die wil proberen om me een beetje op te hogen 1 dag 112 en 1 dag 125..

Vorig jaar toen ik net geopereerd was begon ik op 137 maar toen was ik helemaal hyper...kon niet stilzitten sliep niet etc..
125 euthyrox daarna ging voor mijn gevoel goed..ok meer energie.
Vanaf de 112 euthyrox weer langzaam aam meer moe en weer overdag een dutje doen.
Nu tyrosint wel beter in mijn vel en geen rare trillingen meer in mijn ljf of het gevoel dat ik suiker tekort heb.

Groetjes sidonia
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Sidonia »

Mmm niemand? :D
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Kiek »

Hallo Sidonia,

Je vraagt : Wie wil er ff meekijken?

Je schrijft dat je je na je schildklierverwijdering nooit meer echt goed gevoeld hebt.
Ik ben overtuigd dat je je door je schildklierverwijdering nooit meer zal voelen als daarvoor.
Jouw voormalige werkzame schildklierhormoonfabriek was 24 uur/24 uur afgestemd op de behoefte van je lichaam.
Nu compenseer je dat met 1 of 2 maal daags een pilletje.
Dat betekent achteruitgang.

Het went best, en je kunt er alles mee doen, met een tikje minder energie.
Verwacht van pilletjes niet dezelfde situatie als van voor je schildklierverwijdering.

Met Tirosint voel je je gelukkig al wel beter dan met Euthyrox.
Dat is alvast meegenomen.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Sidonia »

Hoi kiek

Heel erg bedankt voor je reactie!
Oke dat word dus accepteren ben ik bang.
Ik vind het lastig om de goede instelling te vinden.
Maar misschien zoek ik wel naar het onmogelijke!!

Groetjes sidonia!!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Teun »

Soms duurt het heel lang voordat er voor jou de beste dosering is gevonden. Je lichaam moet ook erg wennen aan de nieuwe situatie, dus heel veel geduld en vertrouwen.
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Wie wil er ff meekijken?

Bericht door Sidonia »

Dankjewel Teun
Sinds dat hele gedoe met de schildklier voel ik me al 3 jaar zo.
Ik kan niet werken.
Heb weinig energie en mijn sociale leven word ook steeds minder aangezien ik buiten de kinderen huishouden man met een drukke baan soms niks extra's over houd en in de avond regelmatig om half 9 in bed lig.

Ik probeer echt wel geduld te hebben maar ik merk dat ik het soms erg moelijk heb en heb ook het gevoel vaak dat mijn omgeving mij niet begrijpt!

Maar wel fijn dat ik het hier even kwijt mag.

Groetjes sidonia
Plaats reactie