Klachten ...

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
KV87
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2017, 14:13

Klachten ...

Bericht door KV87 »

Hallo mensen, ik ben nieuw hier.

Als ik naar het lijstje symptomen kijk bij een te traag werkende schildklier kan ik me in veel klachten vinden, op het punt 'aankomen in gewicht' na dan. Ik heb juist licht ondergewicht, maar wel al jaren stabiel.
Klachten lijken ook op vitamine B12 tekort, maar dokter zegt dat de bloedwaarden goed zijn.

Ik heb van die vage klachten:
- Wattig/mistig gevoel in hoofd
- Trager in nadenken
- Voor mijn leeftijd (man, 29 jaar) te snel moe zijn
- Slecht tegen temperatuurschommeling kunnen, ik heb het vaak koud .. maar in de zomer kan ik juist weer slecht tegen de hitte
- Snel opgeblazen gevoel, snel vol zitten
- Haaruitval, dunner haar (nagels daarintegen zijn wel sterk)
- Snel nerveus

In december heb ik zware buikgriep gehad, vooral heel veel overgeven. Ik kan me die keer daarvoor niet eens herinneren, zolang geleden moet dat geweest zijn .. zeker meer dan 10 jaar geleden. Altijd al maagklachten gehad, snel een opgeblazen gevoel, snel vol zitten, veelvuldig moeten boeren na een maaltijd. Maar sinds die buikgriep zijn mijn maagklachten verergerd . Ik heb perioden dat het redelijk gaat met eten, maar af en toe ook periodes dat ik weinig eetlust heb en heel misselijk ben .. een constant zeurend gevoel in de maag. Wat me ook opvalt in slechte periodes, een zeurend gevoel vlak onder mijn adamsappel, alsof er een band om mijn keel zit, precies waar mijn schildklier is. Daarom naar huisarts geweest en bloedtest laten doen, maar alle waarden waren goed (zijn niet alle waarden, maar ik denk de belangrijkste):

Hemoglobine (hb): 10,1
M.C.V: 92
Natrium: 145
Kalium: 4,5
Kreatinine: 84
Vitamine B12: 281
Foliumzuur: 9
Vitamine D: 38
TSH: 1,4
T4 vrij theyroxine: 21

Volgens jullie ook normale waarden?
Sidonia
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2017, 18:21

Re: Klachten ...

Bericht door Sidonia »

Hoi

Erg vevelend voor je dat je zoveel klachten heb en het niet goed kunt herleiden.
Ik heb ook niet heel veel verstand van de waardes alleen de vitamine D is erg laag.
Ik zat op 32 en heb dagelijk 1600IU bijgeslikt en na 2 maanden zat ik op 55.

Groetjes sidonia
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Klachten ...

Bericht door Teun »

Je vitamine d is echt te laag. Dit kan ook veel klachten geven. Daarnaast zie ik geen echte afwijkingen. Maar als je je zo voelt zou ik zeker terug gaan naar de huisarts en vragen om verder onderzoek.
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Klachten ...

Bericht door Francis »

Hoi,

Je schildklierwaarden lijken OK.

Het lijkt me waarschijnlijker dat het samenhangt met je maagklachten.
Ik heb zo'n vervelend gevoel in mijn keel ook een tijd gehad. Ik had daarbij ook het gevoel dat mijn keel was opgezet. De KNO-arts kon niets vinden.

Uiteindelijk bleek het door brandend maagzuur te komen, Daar had ik verder niets van gemerkt. Ik ben toen gestopt met sinaasappelsap drinken en toen is het snel weggegaan.
Plaats reactie