zie door de bomen het bos niet meer waardes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
sheilla
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2017, 18:12

zie door de bomen het bos niet meer waardes

Bericht door sheilla »

2 jaar geleden ivm met nodus halve schiltklier verwijdert ,daarna eigenlijk altijd aan het rommelen gebleven en niet fit waardes nu ..

TSH receptor antilichamen 3.3 E/l <1.0 E/l
TSH 1.47 mE/l 0.27 - 4.20 mE/l
T4 Vrij 14.8 pmol/l
Anti-TPO (thyroid peroxidase) 592 U/m

deze schommelen van maand tot maand weet alleen niet meer wat goed is en niet,maar nog steeds klachtesn en ook wederom nodus in de andere overgebleven helft ,..slik trouwens maar 1,5 tabl levothyrox 25 ...?? iemand nog ideeen/uitleg ??
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: zie door de bomen het bos niet meer waardes

Bericht door Kiek »

Hallo Sheilla,

De hoogte van je anti-TPO doet aan Hashimoto denken.
Maar in je eerste bericht schrijf je dat je sinds kort Graves hebt.
Vanaf welke periode heb je levothyroxine nodig?

Je hebt ook TSH-receptor antilichamen.
Een bepaald percentage van de Hashimoto's heeft ook deze antilichamen. Je hebt ze in blokkerende en stimulerende varianten.
Soms wisselen deze varianten elkaar af.

Je waarden lijken mooi.
Laat je je bloed wel altijd onder dezelfde omstandigheden prikken?
- 's ochtends vroeg
- nuchter
- zonder levothyroxine (die neem je mee, en slik ze na het prikken).

Je schrijft dat je waarden wisselen.
In welke mate? Heb je een reeks waarden?
Heeft je behandelaar in het UMC ideeën?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
sheilla
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2017, 18:12

Re: zie door de bomen het bos niet meer waardes

Bericht door sheilla »

Hallo Kiek
de levothyroxine slik ik nu met een tussen stop van 4 maanden ,omdat ik toen okt 2016 veel te veel zou krijgen )bija 2 jaar (eerst thyrax ) ,..
Niemand spreekt indd hoe of wat over de receptor antilichamen ,ja dat ze er zitten verder niks en geen ideeen ,ondanks ook nog steeds slikklachten ,enz.,en laat indd altijd hetzelfde de waardes prikken (deze lijken nu mooi ) maar ook dit wisselt iedere keer van hoog na laag enz ..
wat betreft de Graves ook daar word nu niet meer over gesproken ,ze zeggen dat het instellen tijd kost en ik geduld moet hebben ook met de klachten ;)
Plaats reactie