Wanhopig

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Daantje-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:17

Wanhopig

Bericht door Daantje-1977 »

Na een dikke 5 weken ziek te zijn en niet begrepen worden door de buitenwereld omdat je het niet ziet ben ik ten einde raad . Ik ben een alleenstaande moeder van een dochter van 10 en werk 25 uur per week . Ik ben een harde werker en ga bijna nooit in de ziektewet. Vandaag heb ik de moed opgegeven en mezelf rust geven . Mijn klachten zijn; hete zere keel, zere nek , zere ogen , dove arm , verdoofd gevoel in gezicht en zwarte menstruatie van 2 dagen . Normaal gesproken een volle week en regelmatig . Ook heb ik steken op de borst wat uitstraalt naar tussrn de schouderbladen en
Ik ben nu getest op Lyme, pfeiffer, en de schildklier. Alledrie is niks uitgekomen en de dokter wil me wel doorverwijzen naar de internist maar hij zei erbij ik ben bang dat hij ook niks voor jou kan betekenen. Ook heb ik pijn aan mijn oren en kaken. Alles wijst op schildklier infectie maar de waarden waren 1.5 . Ik snap er niks meer van. Is het mogelijk dat ik het wel heb maar dat de bloedtest het niet uitwijst ? Zo ja op wat voor manier dan ? Ik ben ten einde raad en voel me een waardeloze moeder nu omdat ik steeds zo ziek ben

Mvg Daantje
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wanhopig

Bericht door Kiek »

Welkom, Daantje!

Als je je zo ziek voelt, dan is even een pas op de plaats inderdaad het beste wat je kunt doen.

Waarschijnlijk is je TSH geprikt, en die waarde is dan 1.5 mU/l.
Dat is echt een mooie waarde.
Je schildklier lijkt met die waarde geen moeite te hebben om productie te draaien.

De meeste schildklier'ontstekingen' zijn helemaal pijnloos, geen koorts, geen hoge bezinking of leucocyten.

Er bestaat wel een soort ontsteking van de schildklier (ziekte van De Quervain) waarbij je flink pijn aan je schildklier kunt hebben, met uitstraling naar je oren en hoge koorts.
Je bezinking is dan sterk verhoogd en ook je leucocyten zijn hoog.

Zijn deze laatste waarden geprikt?
Heeft de dokter nog aan je schildklier gevoeld? Is die misschien vergroot?

Wie weet knap je toch snel weer op.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Daantje-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:17

Re: Wanhopig

Bericht door Daantje-1977 »

Hallo Kiek

Hartelijk dank voor deze uitleg ! Over 2 a 3 weken moet ik naar de internist en dit zou ik dan zeker voorleggen. Ik heb idd die symptomen en voel me erg onbegrepen door de buitenwereld omdat behalve dat ik bleek ben en erg moe er uitzie mensen allemaal denken dat ik een burn out heb. En daar heb ik geen reden voor.

Gr Daantje
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Wanhopig

Bericht door Bloem17 »

Hallo Daantje,

Ik ben bekend met schildklier onsteking en tijdens de onsteking zijn je schildklier waarden normaal. Aan het eind van de onsteking werkt hij wat te snel en daarna te traag.

Bij mij hebben ze het over het hoofd gezien totdat ik zelf gevraagd heb om mijn bezinking te laten prikken en daar waren afwijkingen in te zien. Ik had vreselijke hoofdpijn, kaakpijn en bij in mijn nek. Ik had geen koorts.
Als dat nog niet geprikt is zou ik als ik jou was dit nog even bij de huisarts laten doen.

Succes
Daantje-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:17

Re: Wanhopig

Bericht door Daantje-1977 »

Nou hèhè eindelijk eens herkenning ...Ik heb precies hetzelfde . Ben je er wel helemaal vanaf gekomen ?
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Wanhopig

Bericht door Bloem17 »

Moge,

Bij iedereen verloopt het anders. De meeste genezen er helemaal weer van. Veel geduld want het moet vanzelf genezen.

Ik heb de pech dat ik restschade heb en nu aan het instellen ben.

Laat eerst maar goed uitzoeken. Ik heb gemerkt dat er zeer weinig artsen te maken hebben gehad met een ontsteking van de schildklier. Als ik er zelf niet op gehanerd had waren ze er niet achter gekomen.

Lees je goed in en ga terug naar je huisarts.
Succes
Daantje-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:17

Re: Wanhopig

Bericht door Daantje-1977 »

Ok dankjewel...Dus jij blijft altijd last van je schildklier houden ? Als ik mijn hand op mijn keel leg dan klopt het heel erg en is behoorlijk pijnlijk . Heb nu ook jeuk in de keel en als ik de was ophang moet ik daarna al even weer liggen ...dit duurt allemaal veel te lang en ben zo bang mijn baan hierdoor te verliezen. Het lijkt me vreselijk dat je hier altijd aan vastzit of is de pijn wel minder bij jou ?
Ines78
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2017, 00:03

Re: Wanhopig

Bericht door Ines78 »

Daantje veel sterkte en blijf hameren op onderzoeken. Dit lijkt te sterk op wat ik heb. En maak je geen zorgen, je baan verlies je niet zomaar. Komt goed, denk nu eerst aan jezelf.
Plaats reactie