Peesklachten hypo

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
REH
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 23:13

Peesklachten hypo

Bericht door REH »

Hallo,

Is er een mogelijk verband tussen peesklachten en trage schildklier? Ik ben al een tijdje aan het kwakkelen met mijn waarden en heb het ene pees probleem na het andere. De internist zegt dat het onwaarschijnlijk is maar ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit hebben en hoe zij hier mee omgaan. Alvast bedankt!
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Peesklachten hypo

Bericht door *anna* »

Dag REH,
De laatste tijd met Euthyrox (na Thyrax) en waarschijnlijk een betere instelling gaat het goed. *afkloppen op hout*. Maar een poos geleden had ik vaak achillespeesklachten en af toe ook om de beurt mijn bovenarmen en enkels. Fysiotherapie hielp niet echt, ontzien en koeling wel. Vervelend blijft het want - bij mij tenminste - heeft het niet te maken met overbelasting en is het onvoorspelbaar.
Groet, Anna
REH
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2017, 23:13

Re: Peesklachten hypo

Bericht door REH »

Dankjewel Anna voor je bericht!
Sinds november heb ik last van mijn hand/pols en er bleek uiteindelijk vocht in de peesschede te zitten. Zelf heb ik van november tot maart rust gehouden (volgens huisarts stonden de carpale beenderen verkeerd), de klachten gingen niet over en uiteindelijk bij plast. chirurg beland. Hij ontdekte dus dat er vocht zat en wou mijn een cortisone-injectie geven (wilde ikzelf niet) en heeft mij naar de fysio in het ziekenhuis doorgestuurd. Hier ben ik meerdere malen geweest maar voor mijn gevoel helpt het weinig tot niets :| Ook andere pezen geven meer last de laatste tijd
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Peesklachten hypo

Bericht door Jeannette »

Ik ben er ook gevoelig voor, goed ingesteld of niet. Aan beide polsen uiteindelijk geopereerd vanwege Quervain (niet de schildklierontsteking). Ook eerst cortisoneninjectie in gehad, wat niet hielp. Ben ook erg gevoelig voor ontstekingen van pezen en peesaanhechtingen in ellebogen en schouders/bovenarmen. Op dit moment heb ik daar ook behoorlijk last van, maar ben ook nog steeds ontregeld na de overstap van Thyrax op Euthyrox. Heb het idee dat ik er door de ontregeling nòg gevoeliger voor ben. Fysio geeft wel iets verlichting, maar echt helpen doet het niet.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Peesklachten hypo

Bericht door Patricia31 »

Ik ben al diverse keren bij klachtenpatroon bijv Carpaal tunnelsyndroom tegen gekomen.
Dus wie weet horen jouw andere klachten er ook wel bij
Lindanico
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017, 15:11

Re: Peesklachten hypo

Bericht door Lindanico »

Ik heb Hashimoto en constant peesontstekingen over gans mijn lichaam, heb ook fibromyalgie, geen enkele medicatie helpt enkel fysio elke week doet beetje deugd
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Peesklachten hypo

Bericht door Patricia31 »

Als je niet goed ingesteld bent en je waardes zijn te laag of te hoog dan kun je veel pijn hebben.
Het kan dan zelfs de vraag zijn of de diagnose fybromyalgie juist is. Ook bij mij werd dit gezegd en nu de waardes richting oke beginnen te gaan, wordt de pijn ook minder.
Mien52
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2017, 14:27

Re: Peesklachten hypo

Bericht door Mien52 »

Dag. Afgelopen twee jaar aan mijn rechterpols geopereerd, eerst cts daarna quervain. De chirurg van de cts gaf aan dat ik hier verhoigd risico op heb ivm hashimoto. Ook ik heb fibromyalgie, op alle punten en meer positief gereageerd. Aan reumatoloog gevraagd of dit klachten zijn die van van mijn schildklier afkomen kreeg ik als antwoord ..niet in deze mate, dit is echt fibro,,
Plaats reactie