Onzekerheid & onbegrip.

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Ines78
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2017, 00:03

Onzekerheid & onbegrip.

Bericht door Ines78 »

Dag allen,

Ruim een maand geleden kreeg ik ineens heftige pijn in m'n kaak, oor en keel. Met uitstraling naar nek, schouder en arm. Alleen links. Na 12 dagen creperen van de pijn, werd het minder. Vaak alleen nog 's avonds. Ivm vakantie had ik een vervangende huisarts. Toen mijn eigen arts er was liet hij me bloedprikken. Het paardenmiddel dat ik daarna heb gekregen, heeft niet geholpen. Weer bloed laten prikken. Uitslag: bezinking en CRP nog meer gestegen. Inmiddels loop ik bij een internist en zijn we er achter dat m'n schildklier te snel werkt. Gisteren een scan gekregen en over 1,5 week de uitslag. De internist denkt aan de ziekte van Graves. Kun je daar zoveel pijn bij hebben? Het was echt niet grappig, zo erg😢
Laatst gewijzigd door Ines78 op 14 okt 2017, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Onzekerheid & onbegrip.

Bericht door Bella »

Hoi Ines,

Jouw ziektebeloop lijkt op 'De Quervain':

"Subacute thyreoïditis – ziekte van De Quervain
De ziekte van De Quervain is een niet-chronische ontsteking van de schildklier. De waarschijnlijke oorzaak is een virus. De ziekte ontstaat vaak na een keelontsteking.

Typische klachten/symptomen zijn:
een gezwollen en pijnlijke schildklier
pijn die uitstraalt naar de kaakhoeken en/of naar één of beide oren
koorts
pijn bij slikken
een verhoogde bloedbezinking (BSE)

Meestal is er eerst te veel schildklierhormoon in het bloed. Daarna tijdelijk te weinig. Daarna is er vaak herstel. Bij ongeveer 20% van de patiënten komt de ziekte terug."
(http://schildkliertje.blogspot.nl/p/hyp ... oidie.html)

Dat betekent 'n flinke kans op genezing! Ik zou het zeker aan je artsen voorleggen!

Neemt niet weg dat de toestand waarin je nu verkeert rottig is. Aan m'n zussen en vriendinnen die je aanstelleritis verwijten, zou ik zeggen 'verdiep je er maar even in', want de ziekte en verschijnselen geven inderdaad veel ongrijpbare psychische en lichamelijke klachten. Niet behulpzaam als je omgeving je niet serieus neemt...

Sterkte!
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Ines78
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2017, 00:03

Re: Onzekerheid & onbegrip.

Bericht door Ines78 »

Hi Bella,

Enorm bedankt voor je reactie en iig een richting in wat het zou kunnen zijn. Ik ga dit op 27 juni zéker voorleggen aan de internist. Dan krijg ik de uitslag van de scan.
Plaats reactie