Waardes bloedonderzoek

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Geetje82
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2015, 18:51

Waardes bloedonderzoek

Bericht door Geetje82 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: ik heb een multi nodulair struma en weet dat ongeveer 3 jaar. Nu wordt elke keer een bloedonderzoek gedaan om te kijken of m'n schildklier goed blijft werken

Maar ik heb helemaal geen idee wat normaal is en of ik bij m'n waardes klachten kan hebben

TSH = 0,83
T4= 18,7

Heb namelijk al lange tijd van vage klachten welke ik niet kan plaatsen zoals: erge vermoeidheid/futloos voelen, haaruitval, heb hulp gezocht aangezien ik niet goed in m'n vel zit, vocht vasthouden

Kan dit hier wegkomen?

Misschien een rare vraag maar misschien heeft hier iemand ervaring mee😊

Groetjes
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Waardes bloedonderzoek

Bericht door Kiek »

Hallo Geetje,

Je hebt mooie schildklierwaarden.

Je schildklierwaarden blijven niet de hele dag op hetzelfde punt staan.
Je TSH golft dag en nacht.
Je FT4 reageert ook op tijd, en op je voeding, beweging, mogelijke medicatie, kortom op je leefwijze.

Daarnaast zijn FT4-waarden afhankelijk van de normaalwaarden van je lab.

Het ene lab heeft FT4-normaalwaarden van tussen de 10 - 20, in het andere lab zijn de normaalwaarden tussen de 6 - 17, en een volgend lab heeft normaalwaarden tussen de 12 - 25 pmol/l.
Ken je de FT4-normaalwaarden van jouw lab?

Als je je waarden van het ene jaar wilt vergelijken met die van het volgende jaar, laat dan je waarden prikken op dezelfde tijd, in hetzelfde lab, en onder dezelfde condities.

Zijn je waarden veranderd in de loop van de afgelopen jaren?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie