Moeilijk slikken en keelpijn

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door Pip »

Hoi!

Ik ben al enige tijd actief op dit forum met een overslag van mijn hart. Inmiddels zijn hier stappen in gezet en houd ik jullie op de hoogte hoe dit verder verloopt. Kort samengevat, ik dacht dat ik hyperde, had steeds een hartoverslag en als ik minder SK hormoon gebruikte voelde ik me beter. Nu gebruik ik geen medicijnen meer maar heb een TSH van 15,6. Mijn vraag nu: ik ervaar steeds vaker dat het 'op' is, heb dan de energie niet eens meer om te praten. Meestal sta ik 's ochtends redelijk fit op maar in de loop van de dag kom ik in een golfbeweging steeds in een dip, ben dan vermoeid, verkrampt. Wat me opvalt is dat ik in zo'n dip ook een verdikte keel voel, m.n. aan de linkerkant. Heb dan meer moeite met slikken en ook wel keelpijn. En ja, dit is wel heel erg op de plek waar de schildklier zich bevindt.
Kan het voorkomen dat je werkelijk voelt dat je schildklier vergroot is? (ik weet niet of dit is maar zo voelt het) Heeft dit te maken met het feit dat de SK niet optimaal werkt? En is het van belang hiermee naar de huisarts te gaan?

Graag reacties.... groeten Pip
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door Teun »

Ja je kunt de schildklier voelen als deze verdikt is. Ik zou naar de huisarts gaan en als ik jou was ook weer aan de schildklierhormonen, een tsh van 15 is echt niet oke. Begin desnoods met een lagere dosis en breid dit heel langzaam uit. Ik heb tijdens de instelling terwijl ik hypo was 2 jaar lang hartkloppingen en stoornissen gehad, uiteindelijk is dit over gegaan en ben ik ook goed ingesteld. Wel gepaard gaande met heel veel onzekerheid en kiezen op elkaar. Blij dat ik er doorheen gerampt ben.
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door Pip »

Hallo Iedereen en in het bijzonder Teun,

Teun jij beschrijft en herkent een vergelijkbare situatie waarin ik me bevind.
Ontzettend fijn dat je reageert en hopelijk anderen en mij helpt de juiste stappen te zetten.

N.a.v. mijn geplaatste bericht en de reactie van Teun heb ik contact gehad met de internist (via assistent) en zou ik toch weer starten met Thyrax. Ik heb duidelijk steeds meer hypo klachten. Nu krijg ik 75 mcg als startdosis maar ik ben juist iedere keer het SK medicijn geminderd omdat ik zo'n druk op mijn borst kreeg en een overslag van mijn hart. ( hierover meer in een geplaatst onderwerp)
De internist zei in juni dat als we gaan starten we dit heel voorzichtig opbouw, dit is volgens mij niet het geval met 75mcg als startdosis. Maar ik lees ook dat het een nieuw inzicht is dat je direct naar een hogere dosis mag gaan. Dit geldt volgens mij als er geen sprake is van een hartprobleem. Nu hoeft dit hartprobleem er bij mij ook niet te zijn terwijl ik wel klachten heb. 25 juli ga ik naar een cardioloog, is het dan niet beter om tot die tijd maar 25 mcg thyrax in te nemen? Of heeft dit geen zin. Het voelt een beetje als het moment van de waarheid en dat is prima maar ik ben echt huiverig om 75 mcg in te nemen. Wat zegt jullie gevoel of ervaring?

groeten Pip
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door Pip »

Hoi, ik zit zo in mijn verhaal dat ik de reactie van Teun niet helemaal goed gelezen heb. Teun zegt hierin al 'begin met een lage dosis en breid dit evt. heel langzaam uit' , het antwoord zit hier al in. Ook dit is mijn gevoel.
We zullen zien.....groet! Pip
Pip
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 dec 2016, 21:00

Re: Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door Pip »

Een week geleden ben ik gestart met 25 mcg Thyrax. Ik ervaar dat ik levenslustiger word, heb meer zin om iets te ondernemen. Tegelijkertijd komt ook de overslag weer terug, ik noem het nu overslagjes, alsof een luchtbel naar de oppervlakte komt. Zo voelt het. Toch weer aan het zoeken gegaan en nu kom ik door te googlen op een onderwerp in dit forum nl. Hartkloppingen, echt heel erg! In haar verhaal lees hier zo sterk mijn verhaal. Het is geplaatst door SarahRoos in de periode vanaf april 2016. Ik ben zo benieuwd hoe het verder met haar is gegaan. Ik hoop dan ook dat ik op 'de één of andere manier met haar in contact kan komen.
Kan iemand mij hiermee helpen? Kan SarahRoos een bericht ontvangen via schildklierforum met dit verzoek?

Alvast dank! Groeten Pip
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Moeilijk slikken en keelpijn

Bericht door laura »

hallo Pip,

In viewtopic.php?f=10&t=1474&hilit=Sarahroos zie je rechts haar naam staan.
Daaronder zie je staan contacteer. Via dat knopje kun je haar een privébericht sturen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie