Enge gevoelens

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Ik ben. U een week of 6 aan de tyrax 100 voor een traag werkende schildklier en sinds 3/4 dagen komen de enge angst gevoelens weer terug. Maar nu alleen angst een heel eng knrustig gevoel in mijn lijf. Wat als ik er dalijk ineens een eind aan maak wat als ???
Dood eng weer en een raar onrustig gevoel.

Ook mijn hoofd is raar drukkend gevoel en meer hoofdpijn als normaal.
Herkend iemand dit?
Vandaag moet ik de nieuwe waardes gaan prikken .
Ik heb drie kindjes en ben bang dat het dalijk zonerg word dat ze me op kennen sluiten
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Enge gevoelens

Bericht door rosan »

hi essie.
Wat naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat je met de uitslag van vandaag wat duidelijkheid krijgt. Misschien zit je wel te hoog met je medicatie, dat kan een onrustig en angstig gevoel geven. Betreft je specifieke angstgevoelens: Mensen die bang zijn dat ze er een einde aanmaken, die doen dat meestal niet. Plus, je geeft aan dat je dit hebt sinds je aan thyrax bent begonnen? Ik zou even de bloedwaardes afwachten, het zou dus zomaar gerelateerd kunnen zijn aan hyper zijn.Ook sluiten ze je niet zomaar op hoor.Dus ik zou me daar nu niet druk om maken. Het is alleen wel goed om dit soort angsten met je behandelend arts te bespreken! Dus probeer rationeel na te denken waar je angsten vandaan komen (en praten over je angsten helpt vaak ook al! (Dan heb je eerder door hoe irrationeel je angsten kunnen zijn)).

Sterkte!
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Enge gevoelens

Bericht door Bloem17 »

Hi,

Voor mij heel herkenbaar ! Mijn lchaam en hoofd sloegen ook op hol met het starten van een hoge dosering.

Jij bent nu gestart met 100 ? Daarvoor geen schildklier medicatie gehad ?

Bespreek het goed met je arts. Ik ben in dosering naar beneden gegaan en rustig aan het opbouwen. Heb ip nog wel een beetje dezelfde kalchten maar veel minder heftig.

Sterkte
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Bedankt voor jullie reacties , geeft echt steun en een beetje houvast ! Die gevoelens zijn soms zo eng ! Ze zijn niet continu aanwezig maar afgelopen dagen erg veel. Ik ben trouwens begonnen met 50 een week en dan 75 de volgende week ze wilde alleen snel opbouwen ik zit nu al een tijdje op de 100.
Uitslagen en overleg krijg ik morgen. Hoop dat het snel over is, wat een ellende. Heb ook veel stress mijn partner is ongeneeselijk ziek hebben we vorige week gehoord en je schildklier schijnt daar ook op aan te slaan.
Slik nu ook cbd olie hopelijk geeft dat ook een beetje rust .
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Enge gevoelens

Bericht door Teun »

Essie wat vervelend allemaal, je zit op dit moment natuurlijk ook door een enorm stressvolle situatie. Misschien heeft het helemaal niets met je schildklier te maken en zou je hetzelfde hebben als je geen schildklieraandoening had. Misschien is het wel je schildklier, wie zal het zeggen.

Gelukkig heb je morgen de uitslag en een afspraak met je huisarts, je weet dan in ieder geval waar je met je waardes staat en wat het vervolg is. Maar laat het niet daarbij.
Ga met je huisarts in gesprek want je gedachten zijn niet gezond en kunnen mede ingegeven worden door de stress welke je nu hebt. Het is ook niet zomaar een bericht welke jullie hebben gekregen, soms heb je dan ondersteuning van buitenaf nodig om je staande te houden. Schaam je er niet voor, wees trots op jezelf om ondersteuning te durven vragen en te aanvaarden. Jij moet er verder mee.
Pascals
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:58

Re: Enge gevoelens

Bericht door Pascals »

Hoi Essie,
Ik ben net als jij ook aan het instellen en herken de gevoelens die je beschrijft.
Ik kan je alleen maar héél veel sterke wensen in deze moeilijke tijd.
TSH 15,3 T4 13,6
TSH 3,2. T4 17,6 - 137 Mcg ( 7 juli 2017)
TSH 1,2 - T4 18,5 137 Mcg (28 juli 2017)
TSH 0,8 - T4 16,7 137 Mcg (12 okt 2017)
TSH 4,6 - T4 19,3 137 Mcg (18 Jan 2018)
TSH 1,3 - T4 20 137Mcg (18 maart 2018)
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: Enge gevoelens

Bericht door Linty »

Hoi Essie,
Ik zie dat jouw TSH 3,2 is en jouw T4 17,6
Wat raad jouw arts nu verder aan?
Ophogen?
Mijn huisarts vind mijn waardes nu prima. TSH 3,2 en T4 16
Ik denk dat dat te hoog is nog nl
Ben heel benieuwd naar jouw advies!

Gr Linda
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Hoi linda,
Dat zijn niet mijn waardes maar die van pascal die reageerde ;) .
Mijn waardes waren volgens de arts nu aan de betere hand, maar ik voel me vreselijk en heel benauwd heb nu gezegd dat ik wil verlagen terwijl zij wilde verhogen !

Groetjes Ezra
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Enge gevoelens

Bericht door Teun »

Hoe zit je nu dan met je waardes? Geen genoegen nemen met de waardes zijn goed.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Thyroid was 57 nu 7.9
En de t4 vrij was 4.8 en is nu 18.
Ik ben heel snel omhoog gegaan naar 100, na deze uitslag wilde de huisarts hem nog meer ophogen, maar ik ga zaterdag op vakantie en voel me
Al vreselijk vooral heel benauwd dus wilde daar niet aan beginnen.
Vandaag voor die benauwd heid terug naar de huisarts en had een andere huisarts gezegd dat ik zelf het idee had dat het in 6 weken zo snel ging dat ik zelf het idee had iets naar beneden te moeten.
Zij vond het weer veelste snel gegaan en stelde ook voor 75 te nemen inplaats van 100. Dus daar start ik morgen mee hopelijk helpt het iets. Heb ook maag beschermers gekregen omdat het ook nog van mijn maag af kan komen die benauwdheid 😳 Ik weet het allemaal niet meer hoor haha
Plaats reactie