Enge gevoelens

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Enge gevoelens

Bericht door Teun »

Misschien is het inderdaad even goed om een pas op de plaats te doen. Zeker zo voor je vakantie.Ik ben ook op basis van klachten tijdens het instellen een keer een stap terug gegaan, daarnaast wat langer op dezelfde dosis als 6 weken en uiteindelijk met ministapjes omhoog.
Wel ben ik op een gegeven ogenblik doorgeramd omdat het zolang duurde, niet echt fijn, maar het duurde me te lang en ik ben er met tandenbijten doorgekomen.
Voor nu eerst een fijne vakantie en dan weer verder zien.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Ja snap ik ! Echt vreselijk dat instellen . Ik hoop dat die benauwdheid daarvan daan komt dan weet ik tenminste wat het is. Dus hoop dat als ik het verlaag het minder word. En ook de angst af neemt😊 Ben je nu oke ?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Enge gevoelens

Bericht door Teun »

Ik zit nu redelijk goed, net iets te scherp dus ga een minibeetje naar beneden.
Ik gebruikte sinds maart 3 maal 125 en 4 maal 112 mcg euthyrox, daarvoor zat ik op 2 maal 125 mcg. Voelde me nog niet helemaal ok, nog hartkloppingen af en toe en brandende mond. Heb toen 1 van 125 verhoogd.
Hierop is mijn ft4 van 15 naar 18 gegaan en mijn tsh van 1,5 naar 0,53. Ongelooflijk. Maar mijn klachten zijn verdwenen, nu alleen heel erg snel en veel zweten, daarom ga ik de ene week 2 en de andere week 3 keer 125 mcg nemen, de andere dagen 112. Dus ga maar 6,5 mcg per week zakken.
Even uitproberen, wordt het toch weer minder dan weer terug naar 3 keer 125, dan moet ik het transpireren maar voor lief nemen, vind het vooral vervelend tijdens patientencontact.
Luistert toch wel scherp hoor.
Ben in april 2015 begonnen en nu voor het eerst voel ik me goed.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Zo wat bizar zeg. Ik wist niet eens dat ze nog meer kunnen afstellen dacht dat het alleen met 25 omhoog ging. Wel fijn dat je je nu eindelijk goed voel. Dat mag ook wel je na drie jaar :D .
Ik ga als ik terug ben van vakantie een afspraak maken net de internist. Denk dat ik daar beter op mijn plek ben. :-) heb niet het idee , met alle respect dat ze weten wat ze doen.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Enge gevoelens

Bericht door Teun »

Dat is dus we het voordeel van een lange halfwaardetijd, er wordt een spiegel opgebouwd. Verder vind ik deze lange halfwaardetijd wel lastig hoor omdat het ook erg lang duurt voo de dosering welke je nodig hebt in je lichaam zit en even snel bijstellen kan niet. Maar elk voordeel heeft ook zijn nadeel zeggen ze. (Ps 2 jaar 2015-2017, lang zat)😊
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Enge gevoelens

Bericht door Essie233 »

Sorry twee jaar, heb ook geen hersens meer :lol:
Plaats reactie