Waardes zijn niet goed

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Cobie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2017, 18:59

Waardes zijn niet goed

Bericht door Cobie »

Goedenmiddag

Wat kan ik nog doen Al een jaar bezig om het op peil te krijgen
Ik ben al weer geruime tijd aan het kwakkelen met de schildklier.
Mijn waardes zijn niet oke
T4 is 24,9 en TSH 0,01
Het blijft nu zo.Er veranderd niks ondanks mijn medicatie verlaagd is.

Nu vroeg mijn huisarts mij of ik mijn medicatie wel dagelijks nam.
Wat ik dus wel doe
Ik loop al geruime tijd met hele dikke ogen zelf dacht ik eerst hooikoorts.
Ik ben al na de plastisch chirurg geweest omdat ik er niet meer tegen kon maar die kunnen niks voor mij doen en zeiden ook is allemaal vocht.En we zien dat u schildklier niet goed werkt die moet eerst weer correct zijn.
Ik ben zo vermoeid in mijn hoofd doordat ik zware ogen heb en moeite nu ook met lezen.
Mijn huisarts heeft weer overleg en hoor vanmiddag meer.
Ik ben momenteel zo vermoeid van alles ik heb weinig energie nog.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes zijn niet goed

Bericht door Teun »

Hallo Cobie, wat waren je uitgangswaardes, mij niet geheel duidelijk of je nu hyperthyreoidie of hypothyreoidie hebt, wel dat je nu nijgt naar de hyper. Hoe was je verloop, welke medicatie enwelke dosis gebruik je?
Cobie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2017, 18:59

Re: Waardes zijn niet goed

Bericht door Cobie »

De ene keer is het hypo dan weer hyper.
Ik gebruik thyrax nu 0,1mg maar dat wisselt heel vaak van dosering dan weer meer dan weer minder.
De arts gaat nu weer overleggen en hoor straks meer.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes zijn niet goed

Bericht door Teun »

Heb je al eens met hele kleine stapjes verhoogd of verlaagd? Instellen kan heel lang duren.
En wat ik eigenlijk bedoelde met de vraag hypo of hyper bedoelde ik of je diagnose is gesteld op basis van een hoog tsh en laag ft 4. Nu begrijp ik dat dat het geval was, wat waten je beginwaardes?
Cobie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2017, 18:59

Re: Waardes zijn niet goed

Bericht door Cobie »

Dat verhogen en verlagen hebben we al vaak gedaan.
Mijn huisarts belde me net terug ik heb te veel schildklierhormoon.
Maar waarschijnlijk kan het komen door dat de thyrax niet meer leverbaar was en ik andere medicatie kreeg sindsdien gaat het ook slechter.Nu afwachten en over 4 weken prikken hopelijk krijgen we het weer stabiel.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes zijn niet goed

Bericht door Teun »

Wisseling van merk is nooit goed, geeft altijd weer een storing.
Ik begreep al dat je regelmatig verhoogd of verlaagd bent, maar ik bedoel met kleine stapjes ook echt kleine stapjes. Veel mensen verhogen of verlagen elke keer met 6,5 of 12 mcg per keer. Misschien is dat wel teveel, ik ben op een gegeven ogenblik verhoogd met maximaal 12 mcg per week, dus maar 1 tabletje van 112 mcg vervangen door 125 mcg, werkte bij mij beter tijdens de fijninstelling. Nu zelfs met 6 mcg per week verminderd. De ene week 2 keer 125, de andere week 3 keer i.p.v. elke week 3 keer.
Misschien is dat i.v.m. jou gewiebel van dan weer te hoog en dan weer te laag ook wel een idee.
Plaats reactie