Vroege overgang en schildklierwaardes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
dvdm08
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2017, 13:20

Schildklierklachten, test negatief

Bericht door dvdm08 »

Kan je klachten hebben van je schildklier met een negatieve bloeduitslag. Ik heb heel veel klachten die komen en gaan, schommelen op een dag. Ik zit in een vervroegde overgang en gebruik hormoontherapie maar mijn lichaam blijft van slag. Alle broers en zussen aan mijn vaders kant hebben wel schildklierproblemen. Ik denk dat het hormonaal is, maar weet het ook niet meer omdat ook na de overgang klachten komen en gaan.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vroege overgang en schildklierwaardes

Bericht door laura »

hallo dvdm,

Ik heb jouw onderwerpen, berichten en reacties samengevoegd.
Dat is wat duidelijker.

Laura
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Vroege overgang en schildklierwaardes

Bericht door Teun »

Eigenlijk is je vraag niet anders als de vorige keer en waarschijnlijk krijg je ook nu geen andere antwoorden. Meer kunnen wij ook niet voor je betekenen voor je in dez.
dvdm08
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2017, 13:20

Re: Vroege overgang en schildklierwaardes

Bericht door dvdm08 »

Ik zie nu pas de reacties op mijn bericht. Ik dacht dat ik ook de waardes erbij had gezet maar dat is niet zo. Mijn T3 waarde was te hoog 3.10, TBG waarde laag 11.9. Vrije T4 en TSH waren goed. Kan je dus met alleen een verhoogde T3 waarde last hebben van een te snel werkende schildklier?
Ik weet dat hormonen ook hun invloed hierop uitoefenen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vroege overgang en schildklierwaardes

Bericht door Kiek »

Deze waarden had je in het voorjaar, dvdm.
Het is nu een half jaar later.
Welke waarden heb je nu?

Je kunt met een verhoogde T3 ook last hebben van teveel vrije T3 als je TBG laag is.
Dan is de vraag waarom je TBG laag is.

De TBG verlaagt onder invloed van allerlei hormonen, zoals lagere oestrogenen (lees ik in de Thyroidmanager).
Of door gebruik van androgenen en anabole steroiden of glucocorticoïden.
Zo zijn er dus meerdere stoffen die de TBG kunnen verlagen.

Ik realiseer me prompt dat dit stoffen zijn die volop in de alto-scene gebruikt worden.
Hopelijk bij jou niet het geval.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Silvia
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2017, 18:10
Locatie: Terwolde

Re: Vroege overgang en schildklierwaardes

Bericht door Silvia »

Net de nieuwe Schild van de SON ontvangen.
Weer veel informatie, heel fijn.
Kan echt jaloers worden als ik lees dat mede patiënten een goed kontakt hebben met hun internist en kunnen overleggen.
Mijn kontakt houdt op bij een internist die me echt niet aankijkt en alleen op het beeldscherm kijkt. Verder als ik zeg mijn TSH van 5 en mijn FT4 van 30 is toch te hoog, als antwoord dat valt wel mee, om na 10 minuten te zeggen dat ze te hoog zijn.
Ik zou dit nooit schrijven als ik er niet zo nerveus van wordt, thuis volgt dan de sterke onzekerheid, en wanhoop.
Welke klachten ik ook heb, ik bel hem niet, weet dat ik weer een verward antwoord krijg.
Bij het consult heb ik een vragenlijst bij me maar daar wordt overheen gesproken.
Ik had schildklierkanker geopereerd en 2 maal RAJ gehad in januari 2017.
Ik hoop zo dat iemand die dit leest mij een open internist kan adviseren.
Plaats reactie