Vroege overgang en schildklierwaardes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Teun »

Als ik jou was zou ik met deze b12 waarde eens gaan kijken op het forum van vit. B12. Grote kans dat daar eerder het probleem ligt dan bij je schildklier met deze waardes. Deze zijn goed met een minimale verhoging van de t3 dat volgens mij verwaarloosbaar is.
Met jou vitamine b12 waardes zou er eigenlijk wat meer bloedonderzoek moeten plaats vinden, je zit in het dubieuse gebied, bij waardes onder de 250 is een tekort niet uitgesloten, dat kan men bepalen door op MMA en homeocystine te prikken.
Zie hiervoor:
https://stichtingb12tekort.nl/forumforum/
dvdm08
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2017, 13:20

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door dvdm08 »

Toch blijft het raar die schildklier. Ik heb klachten die horen bij de overgang, maar ook schildklier. Aan mijn vaders kant hebben alle zussen en broers een schildklierprobleem, 1 tante zat ook vervroegd in de overgang... nu Sjogren erbij. Nicht ook vervroegd overgang en altijd moe.
Volgens mij is MMA en homeocystine al geprikt in het verleden en was hier ook niets aan de hand.
Ik heb jaren van onregelmatige menstruaties gehad sinds mijn 35e. De jaren daarvoor veranderde mijn migrainepatroon en sinds die hele overgang en hormonale onbalans/hormoonthearapieen blijf ik cyclisch klachten houden. Het is vreselijk want je leven staat gewoon stil dus zoek je verder...

Over die vitamine B12. Het dubieuze gebied lag lager dan de waarde die ik had? (heb even de uitslagen niet bij mij)
Je zou dus wel klachten hiervan kunnen hebben?

Referentiewaarden zeggen volgens mij ook niet alles. Iedereen is anders en zit genetisch anders in elkaar.
Die cortisolwaarde zit bij mij ook altijd aan de lagere kant? In de ochtend gemeten en dan is het niveau op zijn hoogst. Je zou hier toch ook last van kunnen hebben?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Teun »

Je vitamine b12 zit tussen de 148 en 250 waarbij men spreekt over het dubieuse gebied. Maar als de mmma en homeocystase al geprikt is zal het wel goed zijn. Maar je zegt dat dit in het verleden geprikt is, dat kan natuurlijk ook veranderen dus als het lang geleden is is dat nog wel een optie. De klachten lijken heel erg op die van de schildklierproblemen.

Op dit moment zien je schildklieruitslagen er goed uit, maar omdat het in de familie zit kan het natuurlijk zomaar zijn dat je wel een potentiele kandidaat bent. En misschien zijn deze waardes ook niet helemaal waardes voor jou maar wie zal dat zeggen. Om met deze waardes een behandeling in te gaan vind ik ook nogal wat, mogelijk doet het meer kwaad dan goed.

Je cortisolgehalte voor de ochtend ziet er volgens mij prima uit. Hij behoord tussen de 150 en 700 te zijn.
elf ben ik de overgamg fluitend door gekomen, maar ik hoor zo vaak dat mensen compleet van slag zijn en zowel lichamelijk als geestelij ziek worden. Als je dan ook nog eens een menstruatie hebt met heel veel bloedverlies dan wordt je daar natuurlijk ook niet beter van. Hb goed?
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Kiek »

Teun schrijft:
Je vitamine b12 zit tussen de 148 en 250 waarbij men spreekt over het dubieuse gebied

Wie is toch die men die spreekt over dit dubieuze 148-250 gebied?

Afgelopen winter was er een B12-discussie op dit forum.
Door redenen begreep ik er geen bal van.
En toen kwam ik op de antikwak een artikel tegen.
Ik was prompt genezen.

Privéklinieken spelen listig in op vitamine B12-hype
Broer Scholtens
Vereniging tegen de kwakzalverij
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/priv ... -b12-hype/
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Teun »

Sorry Kiek. Deze informatie komt niet uit de kwakzalverij maar van het orginele vitamine B12 pagina.
Het blijkt in de praktijk dat sommige mensen met een waarde onder de 250 toch tekorten hebben en enorm opknappen door behandeling met vit b12 injecties. Daarvoor echter zal er eerst verder gekeken moeten worden naar andere waardes die daar betrekking op hebben. Vandaar ook mijn verwijzing naar het vit. B12 forum en vereniging. Niets meer of minder dan onze schidklierforum en vereninging voor de schildklier.
Ook de nhg gaat er bij twijfel en aanhoudende klachten vanuit dat dit eventueel verder onderzocht wordt.

NHG-Standpunt Diagnostiek van vitamine-B12-deficiëntie
Laatst gewijzigd door Teun op 07 jun 2018, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Kiek »

Ik denk dat ik je niet goed begrijp, Teun.
Je bedoelt de vereniging van de club van B12?
Er bestaat toch geen vereniging van schildklieren?

Buiten dat, ik ben geen B12-gelovige.
Want dat is het heus.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Teun »

Ik bedoel voor de schildklier de Son en voor de vitamine b12 de stichting vitamine B12.
Ik geloof wel in de vitamine B12 tekorten, ik heb al teveel mensen ontmoet die echt belabbert waren en die ik zienderogen op zag knappen met de injecties.
Maar ieder zijn eigen referentiekader en geloof zou ik zeggen.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Kiek »

Teun schrijft:
Ook de nhg gaat er bij twijfel en aanhoudende klachten vanuit dat dit eventueel verder onderzocht wordt.
https://www.nhg.org/sites/default/files ... _b12-2.pdf


Dit is wel heel wat anders dat de propaganda van B12-stichting en behandelklinieken.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door Teun »

Ja en meer of minder zeg ik ook niet. Overleg over eventueel mma en homeocystase prikken en dan weet je het en hoeft er eventueel niets te gebeuren maar dan kan dit ook afgestreept worden. Ik heb nog nooit van behandelklinieken gehoord of niet willen horen.
dvdm08
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2017, 13:20

Re: Uitslagen schildklier

Bericht door dvdm08 »

Bedankt voor alle reacties! Dat vitamine B12 verhaal kan ik altijd nog eens navragen maar mijn HA doet er denk ik niets mee. Ik denk toch dat de vroege overgang of hrt en een zwak gestel misschien voor deze klachten zorgt. Ik weet ook niet zo goed meer wat ik moet. Ik geef al jaren aan dat ik cyclisch klachten hou maar niemand weet er raad mee. Ik heb een lange lijst van klachten die de afgelopen jaren gepasseerd zijn of er nog steeds zijn. Elke dag migraine sinds de overgang dus de hrt zou wel eens averechts kunnen werken. Aan de migraine en aura's/schitteringen is weinig te doen. Hormonen kan je wel beïnvloeden. Alles wat ik aangeef aan klachten kan niet terwijl zo veel vrouwen hier last van hebben. Ik heb typische overgangsklachten/atypische overgangsklachten en klachten die lijken op schildklierafwijkingen.
Plaats reactie