Jennepen met vragen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Jennepen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2017, 17:07

Jennepen met vragen

Bericht door Jennepen »

Goede morgen,
Mijn naam is Jennifer, en ik ben 66 jaar. Ik ben al 40 jaar schildklierpatiente, en gebruikte tot mei van dit jaar Thyrax, 0,1
Er waren wel periodes dat ik me wat minder voed voelde, maar sinds de overstap naar Levothyroxine van Teva heb ik veel klachten.
In het begin vooral heel veel jeuk, dat ging na een paar weken over.
De laatste Thyrax waarde was op 18-06-2016 en die was tsh 0.77, t4 21
Na de overstap in mei van dit jaar, in eerste instantie 1 op 1 waren de waarden 0,4 en 23
Na verlaging naar 0,88 zijn de waarden op 0,4 en 21.
Volgens de huisarts prima. Maar ik voel me zo beroerd. Na medicijninname in de ochtend begint het al na een uurtje vervelend te worden. Duizelig, druk in hoofd, soms zweten en hartkloppingen.
Als ik dan wat eet worden de klachten iets minder. Sinds kort ook een behoorlijk verhoogde bloeddruk, zodat de betá blokkers van 50 naar 100 zijn gegaan. Is er iemand die deze klachten herkent na de overstap, of zou het een andere oorzaak kunnen hebben.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Voorstellen + vraag

Bericht door Teun »

Jennifer misschien is het handig als je een nieuw bericht aanmaakt, nu stel je je vraag in het lijntje van Anouk.

Op jou vraag zou ik zeggen dat je toch nog iets te veel hebt. Op zich schelen de waardes niet veel.
Omdat je nu 88 mcg slikt ga ik ervan uit dat je eerst 100 slikte. Na vermindering is de ft4 wel iets gezakt, maar de tsh hetzelfde gebleven, dus ik zou denken dat je net te veel hebt.
Ga er weer mee terug naar de huisarts en stel voor om een heel klein beetje te verlagen. Dit zou ook kunnen door bijvoorbeeld 2 dagen 75 en 5 dagen 88 te slikken om maar een voorbeeld te geven.
Geef naar hem aan dat je je juni vorig jaar met die waardes wel goed voelde en nu nog steeds beroerd. Een laatste optie zou kunnen zijn om weert erug te gaan naar de Thyrax, maar besef je dan wel dat je dan weer helemaal ontregeld raakt.
Maar het kan natuurlijk ook een oorzaak hebben buiten je schildklier om.
Plaats reactie