Ik heb hulp nodig

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
susie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2017, 17:05

Ik heb hulp nodig

Bericht door susie »

Ik heb het sinds maanden ontzettend benauwd. Slaap rechtop zittend en natuurlijk veel te weinig. Astma controles en medicijn controles laten zien dat het niet aan mijn astma ligt.

Ik heb nu ook gezwollen benen, vingers, hals en gezicht gekregen waarvoor ik zelfs plastabletten moet gebruiken. Ik ben al veel langer ontzettend moe, gewichtstoename zonder iets te eten. maag-darm problemen door een bewezen traag werkende maag vandaar het bijna niet eten.

Vanwege een neurologische ziekte heb ik altijd veel spierkracht maar nu ben ik erg slap en heb last van spierpijn, alsof je een flinke griep hebt. Ik had al regelmatig 2 dove vingers aan een hand en laatst had ik een soort stuiptrekking van een vinger die op de hartslag krom en recht ging. Regelmatig veel gapen waarbij het hele onderste gedeelte van de hals pijn doet. De basis van de hals zwelt/vervormd ook steeds meer, naast mijn kaaklijn die hetzelfde doet.

Mijn hele lichaam voelt al 2 jaar aan of het ermee ophoudt en de laatste maanden en vooral weken gaat het steeds sneller achteruit. De artsen (long en kno) weten niet wat het is dus ik ben weer naar huis gestuurd.

Volgens mij vrij duidelijk schildklierproblemen. Sinds mijn vroege jeugd vinden artsen mijn schildklier erg groot maar nooit was het afwijkend. Er zitten nogal wat mensen met schildklierproblemen in de familie dus ik heb de huisarts gevraagd dit te onderzoeken. TSH en FT4 zijn erg laag, net boven de ondergrens. Ik had verwacht dat het TPO hoog zou zijn ivm met Hashimoto maar het bleek <3 te zijn.

Nog niet alles is binnen maar het lijkt erop dat ik er met deze bloedtest ook niet uit ga komen. Vitamine D is jaren extreem laag geweest maar heb ik na meerdere kuren en dagelijks D slikken weer op orde. Vitamine B12 was goed. Ik heb echt het gevoel dat de schildklier deze benauwdheid veroorzaakt. Heeft iemand nog ideeën of aanvullende kennis?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ik heb hulp nodig

Bericht door laura »

hallo Susie,

Weet je de tsh en fT4?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie