Ontregelt?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Kaatje_Jans
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2016, 15:51

Ontregelt?

Bericht door Kaatje_Jans »

Heb even een vraag. Ik ben al 16 jr schildklierpatient (Graves) Heb eigenlijk alles wel meegemaakt..
medicijnen, radioact slok. Na de slok de oogziekte, waar ik drie keer aan geopereerd ben. Uiteindelijk is de schildklier verwijderd, er is een klein stukje blijven zitten en zelfs dat werkte op een gegeven moment te snel.. Ben bijna 6 jr stabiel geweest met Thyrax. De problemen begonnen met de overgang naar levothyroxine, hier voelde ik me ellendig bij. Toen vorig jaar overgestapt naar euthyrox.
Dit leek goed te gaan, maar helaas nu weer hartkloppingen, benauwd, zweten, algehele malaise..
Heb mijn waardes laten prikken en nu is mijn tsh 0,02 en mijn FT4 20.
De T4 is voor mij een normale waarde, maar de TSH is natuurlijk wel te laag.
Kunnen mijn klachten komen door de lage tsh?
Ik wordt er best onzeker van, ben nu 47 en soms is het zo heftig, het dan alsof ik hartklachten heb..Zelf denk ik nu dat ik ook beter weer de overstap kan maken naar thyrax.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ontregelt?

Bericht door Kiek »

Hallo Kaat,

Het lijkt dan dat je teveel Euthyrox slikt.
Dus je huisarts heeft je natuurlijk een lagere dosering voorgesteld.

Misschien slikte je steeds al een klein beetje teveel, waarvan je eerst geen klachten had.
Opgebouwde minibeetjes stapelen zich op.
Op een bepaald moment overschrijden ze jouw grens.
Jij krijgt hyperklachten, en het lab bevestigt dat duidelijk met je te lage TSH.

Daarnaast heeft het vorderen van je leeftijd, of verandering van leefstijl, ook invloed op je dosering.
Meestal is een lagere dosering dan beter.
En natuurlijk wens je geen te lage TSH, want niet goed voor hart en botten.

Of overstappen naar Thyrax het beste is, weet ik niet.
Nu weet je in ieder geval dat voor jou deze hoeveelheid Euthyrox teveel is, en dat je dus iets minder nodig hebt dan je huidige hoeveelheid.

Het equivalent van hoeveelheid x in Euthyrox ken ik niet van/in Thyrax.
Is er inmiddels al wat overstapervaring opgebouwd door andere overstappers van Euthyrox naar Thyrax?

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ontregelt?

Bericht door laura »

Waarom de overstap wagen naar thyrax en niet eerst een lagere dosis euthyrox proberen?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie