Symptomen maar TSH goed

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Teun »

Wat jammer dat je huisarts je dit niet zegt, gewoon er om vragen, je hebt er recht op, desnoods vraag je de assistente een uitdraai.
Nu je de waardes zelf hebt gezien hebt je vast ook gezien hoe de referentiewaardes van je laboratorium zijn. (Deze staan er meestal achter)
Bij mij zou een ft4 van 28 ruim boven de normaalwaardes liggen, dus ik zou me voor kunnen stellen dat je hierdoor hartkloppingen en een snelle hartactie kunt krijgen.
Ik weet dat er sprake kan zijn van een subklinische hypertrofie bij een te laag tsh en een normaal ft4, dan wordt er over het algemeen na een week of 4-6 opnieuw geprikt en als het dan nog zo is wordt er behandeld.
Maar ik weet niet of er bij een te hoog ft4 en een normale Tsh hier ook van gesproken wordt. Mischien is er iemand anders die je hier meer over kan zeggen.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door pga »

Zou ik toch maar wat extra lab laten prikken.

Mijn (nu voormalige) huisarts zei dat mijn opa-achtige gevoel hoorde bij mijn leeftijd(54) ,een maand of wat later prikte een wakkere invalhuisarts een TSH van meer dan 100 en een FT4 van 1,5.
Dus ik zou gewoon door blijven zoeken.
Ik sliep ook slecht ,nam ik een slaaptabl. voor ,bleek achteraf mijn schildklier het niet te doen.Bij jou ligt het dan waarschijnlijk niet aan de schildklier(al is je FT4 wel wat hoog) ,maar ik zou wel aandringen op wat verder onderzoek.
Succes!
Plaats reactie