Symptomen maar TSH goed

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Aira
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017, 08:43

Symptomen maar TSH goed

Bericht door Aira »

Beste iederen,

Ik ben radeloos. Ik heb sinds meer dan 1 jaar verschillende symptomen dat overeen komen met een schildklier porbleem:

- Constant keel pijn maar dat niet echt in mijn keel zit
- zweterig handen en voeten
- Koude handen en voeten
- De hele dag moe maar niet in slaap kunnen komen
- Hartkloppeningen
- Snelle hartslag
- Benauwd
- Moeite met slikken
- Obstipatie paar dagen daarna diarre
- Moelijk kunnen ademen
- Concentratie problemen
- Allergieen
- onregelmatig menstruatie (1 maand veel bloedverlies de volgende maand bijna geen bloedverlies)
- Regelmatig laast van misselijkheid en duizelig
- Droge huid (extreem)

De afgelopen 2 maanden zijn nog klachten bij gekomen:
- Constant warm (zoals opvliegers) en innens ijs koud
- Trillen
- Nevousiteit en ogejaagt gevoel
- Paniek anvallen
- Ik slaap bijna niet

Ben naar de de HA geweest en ze hebben bloed onderzoeken gedaan en hebben ze niets kunnen vinden. Mijn TSH is 1.8 dus het is normaal. Maar ik voel me steeds heel ziek, en het wordt niet beter. Ik erken deze symptomen in alles wat er een slecht werkende schildklier kan veroorzaken.

Graag jullie ervaringen of advies...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door laura »

hallo Aira,

Een tsh = 1,8 wijst niet direct op een schildklieraandoening.

Een vraag: hoe oud ben je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Aira
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017, 08:43

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Aira »

Hoi Laura,

Ik ben 33 jaar.

De TSH is goed maar ik heb de symptomen, dus wilt graag weten of er zijn meer mensen die hebben ze dit ooit mee gemaakt: ondanks een goede TSH waarde toch veel klachten en super ziek voelen.

Ik kan namelijk niet slapen door de benauwdheid en hartkloppeningen en het wordt alleen maar erger met de dag.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Patricia31 »

Dat is inderdaad een hele waslijst aan klachten maar of ze door een schildklierprobleem komen?
LAstig hoor als jij jezelf zo voelt en al die klachten kunnen ook maken dat je in de bewuste neerwaartse spiraal komt waarbij alles elkaar negatief gaat beïnvloeden. De sliklachten en benauwdheid kunnen ook komen omdat je door angst en stress je keel compleet op slot gooit.
Ga terug naar je huisarts en laat jezelf uitgebreid onderzoeken!
Heel veel succes en misschien kan een ostheopaat iets voor je betekenen.
Dit zeg ik omdat mijn man veel baat heeft gehad bij deze therapie bij zijn sliklachten die zeker door angst werden geluxeerd.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Teun »

Aira, heel vervelend dat je je zo ziek voelt en er niets uit komt. Laat de gedachten dat het de schildklier is los, je tsh is prachtig en daar zou menig een jaloers op zijn, dus een te snelle of te trage schildklier heb je niet.
Wel klachten, dus er is misschien wel wat anders aan de hand.
Als ik jou was zou ik opnieuw naar de huisarts gaan en voorleggen dat je deze klachten toch hebt en nu er niets is uitgekomen je toch wil weten wat er dan wel aan de hand is. Je lichaam is meer als de schildklier.
Mogelijk zijn er meer onderzoeken mogelijk op een ander gebied. je hoeft niet met deze klachten te blijven zitten, er is altijd een oorzaak hiervan.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Knoffie »

Hele mooie TSH. Zelf slikte ik 10 jr lang Thyrax en ineens doodziek. Bij bloedonderzoek had ik een TSH van 2.3. Heel mooi dus alleen zat mijn FT 4 op 33 duidelijk te hoge dosering.
Je geeft aan bloedonderzoeken te hebben gehad bij de huisarts, is ook de FT4 meegenomen? Zo ja wat is hiervan dan de waarde? Zo nee dan kan je dat altijd nog laten testen. Gezien al jouw klachten is een bezoek aan de huisarts om verder uit te zoeken wat er aan de hand is verstandig.

Gr. Knoffie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door laura »

Knoffie, Aria slikt geen schildklierhormoon.
In die situatie wordt alleen tsh geprikt. Pas als die waarde afwijkt wordt fT4 bepaald.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Knoffie »

Oeps Sorry Laura, zal de volgende keer wat beter lezen. Ik nam automatisch aan dat Aira ook aan de medicatie zit.

Gr. Knoffie
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door pga »

Is je B12 ook gecheckt?
http://vitamineb12tekort.nl/vitamineb12 ... nlijst.php

https://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm

Je klachten lijken erg overeen te komen nl.
Aira
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017, 08:43

Re: Symptomen maar TSH goed

Bericht door Aira »

Dankjewel allemaal voor de reacties.

Ik slik inderdaad geen medicatie voor schildklieren en volgends mij de Ft4 was volgends mij 28, maar de dokter wilt niet echt veel delen over de resultaten van de bloedonderzoek. Ik heb de waardes stiekem moeten kijken.

En mijn cholesterol was een klein beetje aan de hoge kant maar niets zorgelijk zegt hij.

B12 niet gecheck volgends mij. Wel mijn suiker was goed en ik heb geen infecties.

De HA denk dat het ligt aan stress en heb me Oxezapam gegeven om rustig te worden. Maar ik voel me niet gestress o depresive. Ik begin alleen waanhopig te voelen omdat ik voel me ziek en ik word naar huis verstuurd met pillen om rustig te worden.
Plaats reactie