Vraag over evenwichtsproblemen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Sassy20
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2017, 14:17

Vraag over evenwichtsproblemen

Bericht door Sassy20 »

Hoi allemaal,

Ik zou me graag even voorstellen, krijg moeilijk een bericht geplaatst dus plaats hem maar even als reactie op deze!

Ik ben een vrouw van 26 jaar welke sinds een tijdje kampt met allerlei vervelende klachten als; evenwichtsproblemen, duizeligheid, koude handen en voeten, oneindige vermoeidheid, elke keer ontstekingen (vooral keel en blaasontsteking), een onverklaarbaar gejaagd en zenuwachtig gevoel, zweverig, zo nu en dan een raar hartritme en ga zo maar door...

Eigenlijk ben ik altijd een flinke doorzetter, maar een halfjaar geleden kreeg ik een dusdanige evenwichtsstoornis dat ik hiervoor 4 weken alleen maar in bed heb kunnen liggen omdat ik alles scheef zag. Vreselijk benauwend, daarna bleven de vage (bovengenoemde) klachten zich maar opstapelen!

Neurologisch ben ik compleet onderzocht, hier kunnen artsen weinig vinden. De huisarts heeft mijn bloed meerdere malen getest omdat ik zelf het vermoeden dat er iets niet in orde was met mijn schildklier!

Hij vond mijn waarden voldoende, maar ik heb hier helemaal geen goed gevoel over. Op internet lees je van alles over referenties, en ik kom er niet zo gemakkelijk uit of ik nu mijn verdenkingen naar een trage schildklier moet loslaten of niet.

Zouden jullie wellicht met mij mee willen kijken? :)

Mijn TSH Waarde is 2,60 mU/L
Mijn vrije T4 waarde is 18,28 pmol/L
Mijn T3 totaal waadde is 2,05 nmol/L

Daarnaast zijn mijn Ureum en Urinezuur waarden beiden te laag en mijn ijzer en Vitamine D beiden net aan de ondergrens....

Zou het kunnen zijn dat ik ondanks ik niet compleet hoge of lage waarden heb ik mij hierdoor toch rot kan voelen?

Ik dank jullie alvast enorm voor het een blik werpen op dit verhaal!

Groetjes!
Linty
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2017, 21:56

Re: huisarts blijft waardes maar goed vinden

Bericht door Linty »

Je TSH en je FT4 zijn mooi binnen de grenzen. Daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik weet wel dat je behoorlijk klachten kan krijgen van een vitamine D tekort.
Dit kan je zelf aanvullen door vitamine D tabletjes te gaan slikken.
En ijzertekort? Heeft je huisarts niet aangegeven inzertabketten te gaan slikken.
Ik zou daar nog eens even voor aan de bel trekken.
En in roosvice Ferro, zat daar niet extra ijzer in
Ik zou me eerst daar meer op gaan richten.
Verder veel water drinken voor de blaasontsteking en voor het afvoeren van de afvalstoffen!

Succes!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vraag over evenwichtsproblemen

Bericht door laura »

hallo Sassy,

Ik heb een nieuw onderwerp gemaakt voor jou.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Vraag over evenwichtsproblemen

Bericht door Bella »

Hoi Sassy,

Is je calcium ook geprikt? ‘n Laag of verlaagd vitamine D naast ‘n hoognormaal of verhoogd calcium (hoger dan 2,52 pmol/liter) is het sein om verder te kijken naar de werking van de bijschildklieren (primaire hyperparathyreoïdie). Als daar iets mee aan de hand is (overproductie van bijschildklierhormoon/PTH) probeert je lichaam de calciumopname te beperken door het vitamine D omlaag te brengen. Zomaar vitamine D gaan slikken kan dan de boel verstoren/verergeren. In m’n eerdere berichten hier vind je meer informatie.

Sterkte!
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Plaats reactie