Waarde en klachten

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Hallo allemaal,
Een vraagje, mijn schildklier waarde is vorige week geprikt en tsh is 3.7 . Volgens de arts nu oke ik slik 0,75 tyrax drie blauwe pilletjes.
De huisarts zegt het is goed maar heb alleen maar een opgejaagd gevoel en die hartslag gaat zo snel voornamelijk Savonds.
Ik wilde zelf terug gaan naar 0,50 kan ik dat doen of is dat slim
En kunnen die klachten komen van die schildklier nu ?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Waarde en klachten

Bericht door Patricia31 »

Hoi Essie,

het is voor iedereen gemakkelijker als je steeds je berichtjes bij elkaar houdt omdat we dan terug kunnen lezen.

Laura, wil jij aub Essie"s topic's samen voegen?!

Is naast de TSH ook de FT4 bepaald want die combinatie zegt meer dan alleen de TSH.
Het feit dat jij jezelf niet lekker voelt met hartkloppingen zou voor de HA genoeg moeten zijn om wat verder te kijken.
Zelf zomaar 1/3 van de dosis afhalen zou ik niet doen als je niet weet wat de FT4 is.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Oooo ja sorry 🙈 ik weet niet hoe dat moet.
Nee die is niet geprikt ze doen iedere keer alleen die prikke .
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Waarde en klachten

Bericht door laura »

Patricia31 schreef: 14 okt 2017, 16:13 Hoi Essie,

het is voor iedereen gemakkelijker als je steeds je berichtjes bij elkaar houdt omdat we dan terug kunnen lezen.

Laura, wil jij aub Essie"s topic's samen voegen?!
Patricia, als ik de berichten van Essie samenvoeg, kunnen anderen hun berichten niet meer terugvinden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Waarde en klachten

Bericht door Patricia31 »

Okidoki Laura!
Misschien dat je de volgende keer kunt zeggen tegen de HA dat je die ook graag mee geprikt wil hebben en waarom.
Je kunt veel lezen over het waarom op dit forum.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Ik ga gelijk even zoeken dank je wel bb
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waarde en klachten

Bericht door Teun »

Hallo Essie, begrijp ik het goed dat je nog aan het instellen bent? Dan is het ten eerste erg vreemddat de ft4 niet meegeprikt wordt, ik zou daar met de huisarts eens over hebben. Dan je tsh die is eigenlijk eerder te hoog dan te laag waardoor je hyper kunt voelen, maar je hebt last van hartkloppingen, welke vaker voorkomt bij instellen. Als je het aankunt zou ik zeggen hou de dosis evne zoals deze was. De kans dat je lichaam deze dosis gaat accepteren is groot, ik heb dit zelf tijdens het instellen ook steeds ervaren. Laat dan over 6 weken nogmaals prikken en dan ook de ft4 erbij. Als je nu gaat zakken met de levo dan zal de tsh verder stijgen en ga je je weer meer hypo voelen. Even tanden op elkaar zou ik zeggen en anders overleggen om tijdelijk een minimale hoeveelheid zakken, mAr zeker geen 25 mcg. Sterkte.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Hoi teun,

Dank je wel, ja ik
Ben nog aan het instellen en ik heb nu na 6 weken 0,75 deze waarde dit geprikt.
Toen ik op 0,50 zat had ik dat niet.
Dus vandaar dat ik dacht misschien kan ik zakken. Mijn huisarts heeft de vorige keren ook die ft4 niey geprikt, dus ik ga dat zeker gelijk bespreken.
Dank je wel
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Ik ben nu een weekje met de kinderen weg en kan niks voel
Mij zo vreselijk
Opgejaagd kan niet slapen dan is het net of er iemand op
Mijn borst zit had dit eerder met die ophoging. Iemand tips wat ik nu zou kunnen doen.
Oxazepammetje innemen of andere tips om het rustig te krijgen kan er ook niet van slapen :|
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Waarde en klachten

Bericht door Patricia31 »

Och wat akelig voor je.
Je bent weg dus kunt ook niet even laten prikken nu?!
Hoe lang slik je nu die dosis van 75 microgram?
Wat balen dat de FT4 niet mee is geprikt want dat zou het geven van een advies iets gemakkelijker maken.

Ik zou in jouw situatie toch via een "noodarts" je bloed laten prikken. Oke, ander lab en referentiewaardes maar die druk op de borst is niet oke dus waarschijnlijk toch wat te hoge FT4.
Je kunt ook kiezen voor blind 1 dag niets innemen en daarna terug naar 62,5 microgram maar dat zou ik denk ik niet doen omdat je nog maar net bezig bent.

Ik ben zo weg maar hoop dat Kiek, Laura, Teun of een van de anderen ook nog een idee hebben.
Heel veel sterkte!!!!
Plaats reactie