Waarde en klachten

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Dank je wel, ik zat er aan te denken savonds in te nemen om te kijken hoe ik mij overdag voelde, zonder inname.
Dat opgejaagde gevoel is ook zo dood eng.
Ik ga zo wel even de huisarts voor advies bellen, maar heb soms het idee dat hun het ook niet helema wetem🙈
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Ik ben trouwens al vanaf februari aan het instellen. Ze hebben me ook een keer op 100 gezet toen werd ik ook zo naar toen terug naar 0,50’dat ging helemaal goed maar ze wilde me weer omhoog maar de klachten zijn nu echt naar is echt dood eng. En nu zit ik al
Zo’n 2/3 maanden op 0,75 en nu dus weer die extreme klachten .
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Waarde en klachten

Bericht door Kiek »

Essie, misschien kan ik meer te weten komen over de samenwerking van jouw TSH met je hoeveelheid FT4.
Vanaf februari ben je nu aan het instellen.
Dan heb je vast een hele reeks TSH/FT4.
Die zal ik dan in de app zetten.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Hoi kiek, sorry voor mijn late reactie maar voelde mij zo naar.
Alles in mij zegt dat het door die medicatie komt.
Ben ook een dag eerder naar huis gegaan en heb net met mijn huisarts gesproken.
In juli waren de waardes
Tsh 7.9
T4 18

En nu de laatste waren 3.7 en t4 18
T4 was dus wel geprikt maar assistente zei van niet.
Inplaats van o,75 ga ik twrug naar 0,50 terwijl
Ze eigenlijk zegt dat ik omhoog zou moeten maar door de klachten toch even een stapje terug ga.

Wat zeggen juli?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Waarde en klachten

Bericht door Kiek »

Heb je niet meer 'setjes' waarden?
Je hebt toch je startwaarden van januari/februari?
Om de 6/8 weken is toen je bloed geprikt?
Het kan je meer vertellen over de wijze van samenwerking van jouw TSH met de FT4 die je in het lab produceert.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waarde en klachten

Bericht door Teun »

Hoi Essie, ik heb dat ook gedaan tijdens het instellen, regelmatig even een klein stapje terug om een aantal weken later weer omhoog te gaan, daarna ging het wel steeds weer beter, blijkbaar had mijn lichaam, en die van jou even meer tijd nodig om aan de dosering te wennen en moeten de stappen wat minder snel gaan.
Duurt dan wat langer, maar je voelt je er beter bij.
Uiteindelijk ben ik er door heen geknalt, wetende dat het niet mijn hart was en het me veel te lang duurde, flink de tanden op elkaar gezet en geaccepteerd dat ik me even niet zo goed voelde, maar toen was ik ook la ruim een jaar bezig met instellen en zat net als jij nu in het gebied van normaalwaardes, en had al wat meer body opgebouwd, dus bezig met de fijnafstelling. Kostte veel energie, maar uiteindelijk denk ik een goede keus geweest.
Sterkte.
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Dank je wel teun!! Jij had dus ook zoveel enge klachten ? Ook dat extreem opgejaagde ? En of er iemand op je borst zat?
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Eerst keer
t4 13
Tsh 0,65

Tsh 57
T4 4,8 en daarna die van hierboven
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Waarde en klachten

Bericht door Kiek »

Essie, het lukt me niet.
De twee setjes TSH 0.65 en FT4 van 13 met een TSH 57 en FT4 van 4.8 passen niet bij je latere waarden.
De FT4 lijkt een andere referentiewaarde te hebben.
Het lijken waarden van verschillende laboratoria.
Jammer!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Essie233
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017, 14:45
Locatie: Rotterdam

Re: Waarde en klachten

Bericht door Essie233 »

Ow echt😓 het is allemaal bij dezelfde geprikt.
Ik ga maandag alle waardes nogmaals opvragen en uit printen
Plaats reactie