Blijf klachten houden

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Amariana
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017, 20:52

Blijf klachten houden

Bericht door Amariana »

Goeienavond,

Ik ben een vrouw van 50 en in juni geopereerd aan de schildklier, ik gad al vanaf januari last van mijn keel, ik kan het niet exact omschrijven maar het is een soort van verstikkend gevoel en soms pijn.
Nadat er bloed was geprikt en een echo van de hals bleek er iets te zien te zijn op de echo bij de schildklier.
Daarna punctie met behulp van echo en toen besloten dat de halve schildklier voor de zekerheid weggenomen zou worden.
Daarna bleek dat het goedaardig was, gelukkig, maar de klachten blijven bestaan en ik krijg een beetje de indruk dat de huisarts denkt dat het psychisch is.
Ik heb al een slokdarmonderzoek gehad, thorax foto, en pas bij de kno arts geweest die met een slangetje in mijn neus is gegaan tot mijn keel en niets te zien volgens hem om me zorgen over te maken.
Naast mijn keel heb ik vaak pijn in mijn rug en schouderbladen en de pijn van mijn keel trekt vaak door tot aan mijn borst.
Ik durf bijna niet meer naar de huisarts want ze gooit het dan op hyperventilatie of dat ik niet goed zal ademen.
Ik heb echter wel eens gehyperventileerd en dat is toch echt heel anders dan dit.
Mijn bloedwaarden vd schildklier zijn 2 maand na de operatie geprikt en volgens de arts waren die normaal, in Januari moet ik dat weer na laten kijken.
Ik ben onderhand een beetje moe van alles en weet niet meer wat te doen, zou het misschien kunnen dat herstel van een wond in de keel zo lang duurt? Ik weet het namelijk net meer, alvast mijn dank...
Amariana
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017, 20:52

Re: Blijf klachten houden

Bericht door Amariana »

Mijn bloedwaarden weet ik niet uit mijn hoofd, ik lees hier dat de meeste mensen dat wel weten maar om eerlijk te zijn wist ik voordat ik geopereerd was niet eens wat een schildklier precies was en het voor diende.
Ik heb bloed laten prikken aangevraagd door de chirurg die me geopereerd heeft en hij zei dat de waardes er goed uitzagen, heeft geen getal genoemd daarbij.
Volgens hem was het enigste punt dat je niet zoveel kon zeggen over de waardes zo kort na een operatie, daarom zou hij graag zien dat ik in Januari nog eens laat prikken.
Op mijn vraag hoe het kon dat ik nog steeds dezelfde klachten had kreeg ik te horen dat er veel mensen waren met slikklachten (globusgevoel) en heel vaak niets gevonden werd en je daar dan mee moest leren omgaan.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Blijf klachten houden

Bericht door Patricia31 »

Dag dag, ik ken het beleid na een hemi strumectomie niet mbt het bloed prikken maar mijn boeren verstand zegt dat slechts 1 x prikken na deze operatie en vervolgens pas in januari weer wel erg weinig is. En wat Florence ook al zegt, goede waardes binnen de referentiewaardes van het lab, hoeven niet te betekenen dat jij jezelf goed voelt.

Wat betreft de wond. het zou kunnen dat deze toch de klachten in de keel veroorzaakt. Als de huid en onderliggende weefsels hard zijn, kan dit zeker klachten veroorzaken. Je zou eens kunnen proberen om met speciale litteken creme, het litteken te masseren.
Laatst gewijzigd door Patricia31 op 26 okt 2017, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Blijf klachten houden

Bericht door Patricia31 »

Ik lees nu je berichtje......het globusgevoel kan ook komen door opgeslagen stress in die regio.
Mijn man, de nuchterheid zelf, had hier ook ooit last van en omdat ik bij een osteopaat liep is hij daar ook naartoe gegaan. Resultaat......na 2 behandelingen klachtenvrij!
En neem 1 ding van mij aan, een chirurg heeft nada verstand van een vervolgtraject wat betreft de waardes. Na 28 jaar in het ZH te hebben gewerkt weet ik dat zeker.
Amariana
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2017, 20:52

Re: Blijf klachten houden

Bericht door Amariana »

Bedankt allemaal voor de info, de chirurg zou me doorsturen naar de endicronoloog mochten de waarden volgens hem niet goed zijn, ik denk dat ik toch maar weer contact zoek met de huisarts en haar mijn zorgen weer voor ga leggen, ik kan me namelijk best vinden in het verhaal over stress en dan globusgevoel maar die keelpijn en rug/borst pijn kan ik niet verklaren en dat blijft aanwezig.
De wond zelf in mijn hals zie je niets van en lijkt heel mooi genezen ook als ik erop voel of zo is het niet pijnlijk het is meer links daarvan... nou ja is natuurlijk ook moeilijk zo te bekijken vanuit een schrijfsel🙁, ik ga zoals gezegd maar een afspraak maken.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Blijf klachten houden

Bericht door Patricia31 »

Zou ik maar doen, jij voelt het!
Plaats reactie