TSH

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
marionjessica
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2017, 14:23

TSH

Bericht door marionjessica »

Hi,
Ik gebruik euthyrox 111mg en cytomel 25 mg. Op dit moment voel ik mij niet lekker. Mijn laaste 3 bloed onderzoek resultaten zijn:

T4. 01 2016: 13 pmol/1
08 2016 : 17 pmol/1
03 2017 :. 14 pmol/1

TSH 01 2016: 0.83 mU/1
08 2016: 0.01 mU/1
03 2017: 0.02 mU/1
Kan iemand mij vertellen of dit goed is of niet?
Groetjes, marion
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: TSH

Bericht door Teun »

De laatste waardes zijn al van ruim een half jaar geleden. Hoe voelde jij je toen?
Op zich is dat het belangrijkste criterium, daarna moet natuurlijk de ft4 en tsh binnen de grensen vallen. Jou tsh is scherp. Volgens mij voor alle laboratoria ruim onder de referentiewaardes. Wordt nog weleens naar gestreefd als iemand schildklierkanker heeft gehad. Verder liever laag binnen de referentiewaardes. Gebruik van Cytomel wil dat ook weleens teweegbrengen. Jou dosering hiervan klinkt nogal ruim, maar ik heb daar zelf te weinig kennis van, dus misschien kan iemand anders hier wat van zeggen.
Misschien is het een idee om nu eerst weer even bloed te laten prikken zodat je weet hoe de waardes nu zijn.
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: TSH

Bericht door Kiek »

Dag Marion,

Je waarden zijn niet gezond.

Je gebruikt 111 µg (niet mg) Euthyrox/T4 gebruikt en 25 µg Cytomel/T3.
Dit is een foute verhouding van T4 en T3.
Natuurlijk voel je je waardeloos.
Slik je al een tijd schildklierhormoon?

Misschien heb je je in het begin wel prettig gevoeld met zo'n energieboost van de combi.
Later merk je steeds minder verschil.
Weer een poos later krijg je hartritmestoornissen.
En afhankelijk van je leeftijd ontwikkel je onregelmatig opgebouwde broze botten, vanwege de kracht van de T3.

Gezonde menselijke schildklieren pompen per dag gemiddeld 100 µg T4 met 6 µg T3 de bloedbaan in.
In ontelbare kleine beetjes verdeeld per 24 uur.

Jij gebruikt maar liefst 25 µg T3, in één klap te verwerken.
Je lijf krijgt een dreun, en moet zich dus razendsnel aanpassen.

Afhankelijk van je leeftijd, zou je het volgende kunnen doen:
- ben je inmiddels in de middelbare leeftijd: gooi die T3 eruit.
- zoniet, zorg dat je je ongeveer aan de normale menselijke verhouding houdt.
- verlaag de T3 naar 6.25 µg, en verdeel het in drieën.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie