Anna met vraag setpoint berekenen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Anna met vraag setpoint berekenen

Bericht door Anna2 »

Beste Kiek,
Misschien kun je je nog herinneren dat wij een tijdje geleden contact met elkaar hebben gehad over lichte resistentie van het schildklierhormoon wat ik volgens mij internist heb.
Laura vertelde mij,dat jij een app hebt om het setpoint te berekenen.Nu vraag ik mij af of het setpoint ook berekend kan worden als je van medicijn bent veranderd.Ik heb jaren Thyrax gebruikt en sinds nov.2016 slik ik Tirosint.Echter heb ik afgelopen jaar steeds andere dosis medicijnen geslikt.Ik begon met 100,daarna 112,toen weer 106 en nu weer terug bij 112.Ik heb veel klachten en ben Hathimotopatient.Heeft het zin om dan op dit moment een setpoint te berekenen of moet je eerst goed afgesteld zijn?Vriendelijke groeten,Anna
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Anna met vraag setpoint berekenen

Bericht door Kiek »

Het soort levothyroxine maakt niets uit, Anna.
Wel belangrijk is hetzelfde lab.
En dezelfde condities.

Nee, je hoeft niet per se juist ingesteld te zijn op levothyroxine.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Anna2
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:26

Re: Anna met vraag setpoint berekenen

Bericht door Anna2 »

Dank je wel,Kiek
Volgende week laat ik het nog een keer prikken en dan zou het fijn vinden als je er een voor mij zou willen maken.
Hartelijke groeten,
Anna
Plaats reactie