Schildklier en depressies

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
christianne
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017, 13:19

Schildklier en depressies

Bericht door christianne »

ik heb sinds 17 jaar een te traag werkende schildklier en gebruik hiervoor al die jaren Thyrax
Dit ging prima tot ik van medicijn moest wisselen omdat de Thyrax uit de handel is geweest en ik moest overstappen naar een ander middel, dat is nu ongeveer anderhalf jaar geleden.sindsdien is mijn TSH waarde over het algemeen te laag wat op een te snelle schildklier duidt.
Ik ben van levothyroxine weer terug gegaan naar thorax maar ik blijf heel veel depressieve klachten houden.
herkent iemand dit en heeft iemand ook tips wat ik hieraan kan doen?
Groepjes Christianne
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklier en depressies

Bericht door laura »

hallo Christianna,

Hier vind je een aantal tips: https://schildkliertje.blogspot.nl/2014 ... akken.html

Tips

Probeer uit te zoeken of je sombere gevoelens een reactie zijn op een gebeurtenis of een probleem. Sta jezelf toe om hier verdrietig over te zijn en laat die gevoelens toe.
Accepteer je gevoelens. Negeer je emoties niet en stop ze niet weg. Ze kunnen dan terugkomen in lichamelijke klachten of oververmoeidheid.
Zie jezelf niet als slachtoffer van de omstandigheden maar als iemand die actief iets kan doen. Word liever kwaad dan je als slachtoffer te gedragen.
Probeer met iemand uit je omgeving over je gevoelens en eventuele problemen te praten. Zoek mensen op, ook als je daar eigenlijk niet zo'n zin in hebt.
Zorg voor regelmaat: ga op een normale tijd naar bed, sta op een normale tijd op en eet drie keer per dag, ook al heb je geen trek.
Zoek afleiding in activiteiten die voor jou ontspannend zijn. Lichaamsbeweging zoals fietsen, wandelen of zwemmen zijn erg belangrijk. Ze verbeteren je stemming, maken 'gezond moe' en geven je weer energie.
Blijf maatschappelijk actief, isoleer je niet.
Neem geen beslissingen die verregaande gevolgen hebben, zoals scheiden of verhuizen.
Probeer inzicht te krijgen zodat je een eventuele volgende depressie kunt voorkomen. Psychologische begeleiding kan hierbij goede hulp bieden.
Drink liever geen alcohol en gebruik geen drugs.
Blijf als het kan gewoon werken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
christianne
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017, 13:19

Re: Schildklier en depressies

Bericht door christianne »

Dankjewel Laura voor je tips, ik neem ze zeker mee
groepjes Christianne
Plaats reactie