horen deze klachten bij de schildklier?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

Hallo ik ben een man van 28.

heb 2.5 jaar geleden een week last gehad van zware armen en benen, tintelingen en rugpijn met moeheid.

de huisarts heeft me geprikt op de schildklier en daar neem ik sindsdien euthyrox voor ( als ik het goed geschreven heb) 75 mcg is de dosis

de afgelopen 3 weken zijn deze klachten terug gekomen, kon maar moeilijk lopen door vermoeide en zware benen en de armen hetzelfde, bijna geen kracht in de armen en moeite met de kleine dingen vasthouden.

Nu is het zo goed als weg alleen tijdens sporten (krachttraining) heb ik er nog last van.

Na het sporten voelen de armen (of 1 arm) heel erg verzuurd en slap aan, ik kan er nog wel kracht mee zetten maar er zit een raar gevoel in, mijn huisarts zegt dat dit wel met de schildklier te maken kan hebben.

Mijn internist hoort deze klachten maar zelden, hierop ben ik onderzocht door een neuroloog destijds omdat we bang waren voor MS.

wegens de tintelingen en krachtverlies, gelukkig kwam uit deze mri scan geen bijzonderheden.

nu het na jaren weer terug is gekomen hebben ze mijn schildklier wederom gecontroleerd, de receptioniste zei dat de schildklierwaarde iets verhoogd was, de huisarts zei later maar niet hoog genoeg om de medicatie op te schroeven.en hij verwachtte niet dat deze waarden deze klachten veroorzaakte.

de medische molen heeft nog geen verklaring voor deze klachten, kan dit bij de schildklier horen of is dit op het forum totaal onbekend.

Zijn er mensen die dit herkennen? Is het eigenlijk wel mogelijk dat klachten een aantal weken heel extreem voorkomen en dan weer afzwakken, ik dacht altijd dat de schildklier klachten kan geven die er altijd zijn, en dit met medicatie opgelost kan worden.


gr rick
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door laura »

hallo Rick,

Weet jij misschien de waarde van de tsh en fT4?
Dit zijn twee belangrijke hormonen waaraan je kunt zien hoe het met je schildklier is.

Vraag een uitdraai aan je arts.
Hij hoort die te geven.

Geef die waarden hier, dan denken we met je mee.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

omdat ik mijn huisarts telefonisch niet mag spreken ga ik het vragen als ik over een week weer voor controle moet, dan zal ik de waardes opvragen.

En de nieuwe waardes.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Kiek »

Dag Rick,

Je hoeft het niet aan je huisarts te vragen.
De assistente zal je een uitdraai van je lablijst geven waarop je FT4 met de bijbehorende TSH's.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

heb dat zojuist gedaan, kan het vandaag ophalen.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

TSH 6.0
Vrij t4 23.0
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

wat kunnen jullie zien aan de uitslag, er is alleen geprikt op deze 2.

kunnen deze klachten van de schildklier afkomen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door laura »

hallo Ricky,

Is er maar één keer geprikt?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

Nee volgens mij is het tsh wel eens 12 geweest.

Maar ik heb alleen de laatste meegekregen, deze waardes zeggen wel wat over het moment waarin ik deze klachten op een hoogtepunt heb gehad.

Dit was middenin de periode van 3 weken waarin ik deze klachten ervaarde.

Gr
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door laura »

hallo Ricky,

Morgen even vragen om een lablijst met alle fT4's en tsh's.
Kiek kan dan berekenen wat voor jou optimaal is.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie