Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Merk dat ik wat meer in balans kom. Krijg meer energie en heb ook zin om dingen aan te pakken.
De ophoging begint te werken, is meestal bij mij na zo n 3 weken.

Sinds vandaag vakantie, is fijn!
Ik heb aangegeven dat ik mij na de vakantie weer 1 dag wil beter laten melden. Omdat mijn school sinds eergisteren dicht is, ga ik een dag noodopvang doen. Plus nog wat dingetjes online.

Weer een stapje op de goede weg.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Gaat wat op en af met hoofd en lijf. Nu weer thuis en probeer ik de balans wat vast te houden en mijn rust te pakken. Merk dat dat hard nodig is.

Het is fijn om vakantie te hebben, tijd aan jezelf en tijd voor jezelf. Lees en probeer ook nog creatief te zijn.

Migraine blijft nog wat stil sluimeren op de achtergrond.

Dat 2021
de plek
mag worden
waar je
al je dromen
mag gaan
koesteren
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Voel me weer erg onrustig en ook mijn polsslag gaat in rust weer wat omhoog..... zo n paniekerig gevoel dat steeds weer terug lijkt te keren. Kleine dingen worden zo heel erg uitvergroot..... en tegen dingen op zien.....

Wil over 2 a 3 weken weer eens bloed gaan prikken., is nu bijna zes weken geleden dat ik ben opgehoogd.
Zo nodig ga ik eerder prikken.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Afgelopen maandag m n eerste columbehandeling gehad ( in principe voor migraine maar werkt bij meer klachten) wist dat ik ooit een whiplash had gehad, de behandeling was hier en daar wat pijnlijk maar wat voelde t meteen goed erna. Ofdat er een stuk ontspanning/ruimte is vrij gekomen. Nekspieren die weer normaal functioneren.
Beetje beurs gevoel erna.

Een andere, mooie bijkomstigheid is dat ik veel meer energie heb gekregen. Ik had een pittige week en alles lukte fysiek en nog steeds.

Ik merk dat ik enorm dankbaar ben daarvoor.
Over 2 maanden nog nacontrole/nabehandeling.
Het voelt voor t hele systeem goed.
Merk t aan mijn huid, m n polsslag etc.

Zou ergens binnenkort moeten bloedprikken voor de schildklier maar stel het nog even uit.
Voel me zoveel meer in balans dan ooit.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel Florence!
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Door allerlei prive stuff, ga ik nu eindelijk dan toch morgen prikken. Ben wel benieuwd naar de uitslagen, kan er zelf niet meer zo goed een peil op trekken.

Voel me redelijk, heb meer energie ( ook hard nodig gehad de afgelopen tijd :-)) nog wel last van verstoppingen en voel me regelmatig down.
Migraine is/lijkt wel weer iets meer onder controle.

Werk sinds vorige week 2 hele dagen weer en de bedoeling is dat ik begin april mijn eigen 3 dagen weer werk. Werk is positieve afleiding en doet goed!
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag bloed geprikt en nu net de uitslag binnen gekregen. Wat opvalt, is dat ondanks verhoging van 6,25 mcgr. de tsh verder stijgt en de t4 vrij een forse daling heeft t.o.v. de vorige keer. Ik ga weer ophogen met 6,25 mcgr. en dan zit ik net als 9 maanden geleden weer op 100 mcgr.

tsh: T4 vrij: thyrax:
24/2/2021. 3.95. 13.7. 93,75
26/10/2021. 3.17. 15.9. 87,50
8/9/2020. 3.05. 14.9. 87,50
22/7/2020. 1.76. 15.9. 93,75/
87,5
11/5/2020. 0.97. 16.0. 100
Kiek, jij gaf de vorige keer aan dat mijn setpoint van de tsh. 0'6 ,was en die van T4 vrij 16.5

Dit ook omdat er nieuwe meetapparatuur was.

Denk dat t setpoint zo n beetje op dezelfde plek zit.
Kijken wat de verhoging dit keer gaat doen. Ben wel blij om weer 1 tabletje te slikken.
Sinds 5 jaar drie keer op rij een voor mij zo n hoge tsh.
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,


Je vorige FT4 van 15.9 lijkt eerder een zwier van de meetapparatuur dan een werkelijke uitslag.
Beetje onbetrouwbare 15.9 pmol/l. De curve werd de vorige keer daardoor naar rechts getrokken.

Je laatste waarde brengt die verschuiving weer terug naar een normaler gebied.
Ook je TSH wordt uit de laagste regionen gehaald: van 0.5 naar 0.94 mU/l.

Zoals je al verwacht wijzigt je FT4-set point niet veel: FT4 16.5 pmol/l - TSH 0.9 mU/l.
Je TSH dus iets hoger.

We gaan de lente weer tegemoet!

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
Elizabeth27Feb2021.jpg
Elizabeth27Feb2021.jpg (40.37 KiB) 1832 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel lieve kiek! Vandaag begonnen met de ophoging voel na een paar uur t wel in mijn lijf.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

6 dagen aan t ophogen, gaat best goed en dat is fijn!
Last van mijn ogen maar heb ook hooikoorts/allergie.
Voor bijna een week ben ik al best tevreden.
Heb ook echt t gevoel dat t mijn dosering is die 100 mcgr. of dat alles een beetje op z n plek valt.

Echt ook heel blij met maar 1 tabletje slikken hiervoor slikte ik een halve witte, een hele blauwe en nog 3/4 blauw. Elke morgen weer een puzzeltje.
Plaats reactie