Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ha,ha zo zie je maar weer hoe t overal wisselt. Ik laat t voor eerst maar weer even los.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik denk t wel want als je niet meer ongesteld bent, verlies je ook niet meer bloed. Bij ongesteldheid is je ferritinegehalte normaliter lager omdat je bloed verliest.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Had nog met m n huisarts gemaild de laatste keer dat er ferritine was bepaald, was in 2016. Dit was omdat ik toen zo heftig ongesteld was steeds. De uitslag was normaal zei m n huisarts. Vaag herinner ik me dat ie volgens mij onder de 50 was.......

Ik ga nog even mailen met haar en vragen wat toen de uitslag was. Nou, ik probeer wel gezond te eten maar de laatste tijd door verminderde eetlust en anti pathie tegen eten, beviel zoet mij t beste......

En omdat ik enorm baal van alles, is er ook veel frusti eetlust..... merk ik momenteel....

Bij ijzerstapeling zit je over t algemeen een stuk hoger en dan scheelt t ook nog of je man of vrouw bent. Maar vaak komen ijzerstapelingsproblemen er bij vrouwen uit na hun 50e en vaak als ze niet meer ongesteld zijn.

Ik verwacht ook niet dat dat bij mij t probleem is zoals je schrijft kunnen er ook andere oorzaken zijn en is het waarschijnlijk van tijdelijke aard. Het labformulier voor over 5 weken ligt in elk geval al klaar.

Ik bof toch echt enorm met mijn huisarts! Ik denk dat ik haar scherp houd met m n mailtjes, ha,ha
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag labformulier opgehaald en voor over 5 weken ferritine, ijzer, iets met transport nog wat en ld prikken. Afgelopen weken veel bij de huisarts geweest ( kon ook even niet anders ) maar nu een rustpauze ingelast van in elk geval t/m de uitslag van t bloed.

Merkte dat ik weer wat afstand moest nemen anders lijkt m n hele leventje daarom te draaien, om ziek zijn en me niet lekker voelen. Vandaag vermoeiend maar leuk dagje bij de textielschool. ( cadeau van lieve vriendin )
Doet me goed om zo m n zinnen weer wat meer te verzetten. Dat ik nu kapot ben, is t me meer dan waard.
Dat ik t vol heb gehouden, geeft weer moed.

Fijne avond!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Evelien t.z.t. zal ik zeker hier de uitslagen plaatsen en hoop ik dat ik me weer een stuk beter voel.
Niet het vele is goed maar laat het goede veel zijn.
Dank je wel!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het gaat helaas nog steeds niet erg lekker en ik merk dat t mijn leventje aardig verpest. De goede mindsetting blijven houden, is dan een hele opgave. Momenteel werken naast alle bestaande klachten ook m n ogen en spieren niet lekker mee.

Vannacht dacht ik opeens misschien moet ik wel switchen van medicatie..... ik kwakkel nu al een jaar met de tirosint. Over 4 weken moet ik weer bloed prikken. Op een of andere manier raak ik maar niet goed ingesteld. De nieuwe thyrax dan? In t verleden ook 22 jaar gehad maar zonder en met de blisterverpakking had ik daar ook de laatste paar jaar dat ik niet goed ingesteld raakte. Ik lees hier ook wel dat de overgang van invloed kan zijn. Maar hoe t ook zij, op deze manier kom ik ook niet veel verder.

Ik ga me er maar eens goed in verdiepen, tot een jaar geleden was ik heel tevreden over de tirosint. ( slik t nu ruim 2 jaar)

Nu heb ik regelmatig t gevoel dat ik terug bij af ben.... en dat kan volgens mij na 25 jaar toch niet echt de bedoeling zijn. Als iemand de combinatie overgang/slecht instelbaar herkent en nog een goede tip of advies heeft, houd ik me aanbevolen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

In overleg met huisarts me door laten verwijzen naar m n oude endocrinoloog. ( meer dan 10 jaar bij gelopen en 11 jaar geleden voor t laatst er geweest)
Mijn eerste keus was t ziekenhuis hier heel dicht in de buurt maar daar kon ik pas in februari terecht. ( langere wachttijden I.v.m. sluiten Slotervaart.

Nu kan ik zeker begin januari en is t ook erg prettig dat ik m ken en hij een goed luisterend oor heeft. Blij mee!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

elizabeth27 schreef: 16 nov 2018, 11:33 In overleg met huisarts me door laten verwijzen naar m n oude endocrinoloog. ( meer dan 10 jaar bij gelopen en 11 jaar geleden voor t laatst er geweest)
Mijn eerste keus was t ziekenhuis hier heel dicht in de buurt maar daar kon ik pas in februari terecht. ( langere wachttijden I.v.m. sluiten Slotervaart.

Nu kan ik zeker begin januari en is t ook erg prettig dat ik m ken en hij een goed luisterend oor heeft. Blij mee!
Mazzel! Ik kan 18 december al!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Verhogen medicatie

Bericht door mamavan2 »

Fijn hoor!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Zit eindelijk weer wat in de lift omhoog ( heb meer energie en kan weer wat meer aan) Dus dat is fijn. Volgende week woensdag bloedprikken en de week daarop naar mijn oude endocrinoloog en naar de neuroloog. De migraine is helaas nog wat grillig maar meestal werkt de medicatie wel aardig.

Ben heel benieuwd wat de bloeduitslag volgende week zegt. Durf er geen voorspelling meer over te doen omdat eerder al vaker gebleken is dat m n gevoel t niet bij het goede eind had.
Plaats reactie