Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Lees net mijn draadje van 5 jaar geleden terug.... Ziekte van Graves en benauwdheid. Was ik effe helemaal kwijt maar wel goed om terug te lezen omdat ik hierin ook dingen van nu terug herken.

Ook dat mijn spray de klachten verergerde en dat gevoel had ik gisteravond ook en laatst ook al een keer.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben er steeds meer van overtuigd dat de fluticasonspray best de boosdoener kan zijn. Ik gebruik deze twee keer daags. Zeker gezien mijn eerdere ervaringen.

Had al wel gesignaleerd dat ik meer last had van galbulten, jeukende oogleden en weer wat meer eczeem.

Had vroeger het origineel flixonase en daar toch veel minder last van. Heb besloten om t een paar dagen niet te gebruiken en kijken wat dat doet. Slik ernaast ook nog allergietabletten.

Wat niet mee werkt, ook al eerder met ha over gehad dat t dan merk a is, vervolgens b dan weer c etc.

Heb volgende week ma een afspraak met de ha daar t ook even bespreken.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vanmiddag toch effe laten checken van mijn benauwdheid. Niets geks alleen wilde de andere ha in de pratijk voor de zekerheid toch nog even mijn schildklierwaardes laten prikken. Dus dat kan op do ochtend.

Was de hele dag stressy, muis die door je kamer sprint, is nu niet bepaald t leukste scenario.....

Ging materialen voor school ophalen bij de hortus en even een meet/greet met vriendin. Toen ik thuis kwam, was ik helemaal gesloopt, en duurde t uren voordat mijn hartslag weer een beetje normaal was.
Plus dat ik bij elk geluidje denk, nee toch niet een ..... werkt ook niet echt lekker mee.

Ha denkt dat t een burnout is en daarvoor moet je gewoon de tijd nemen...... zei dat ik ook niet echt met school bezig ben..... behalve mails en appjes lezen en leuke stuff voor de klas kopen.......
Vooral dingen doen waar je positieve energie van krijgt.....

Ik ga vrijdag voor t eerst na 7 weken, een uurtje naar school, merk dat ik t naast leuk ook wel een beetje spannend vindt.......
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Bloed laten prikken voor de schildklier, hoop maandag de uitslag te horen bij de ha.
Gisteren voor t eerst weer heel even op school en in mijn klas. Was wel effe leuk.

Ik kan gewoon nog weinig aan qua energie maar probeer wel de knop om te zetten steeds voor mezelf...... want ik denk dan meteen, hoe lang gaat dit nog duren?
Wil me ook niet teveel door m n benauwdheid/spanning laten sturen. Dus probeer ik elke dag iets in te zetten voor mezelf wat positieve energie geeft.

Zaterdag en zondag zijn visdagen hier dus dan ga ik naar de markt en koop ik t liefst alle lekkers van de visboer.

Had heel lang geen behoefte aan muziek, ben ook heel matig met films kijken maar merk dat ik wel weer behoefte krijg aan muziek. Wil heel graag mijn cd s ( heb er heel veel) nog een keertje luisteren. Daarna kijken welke ik nog wil houden en welke weg kunnen.
Ook 2 luisterboeken gekocht.
Nog maar effe een draagbaar model cd speler voor dat doel besteld, en merk dat ik al echt voorpret voel, ha,ha
Ook mijn fototoestel opgesnord, wil weer foto s gaan maken. Dingen doen waar je blij van wordt.

Momenteel een anti pathie tegen eten en een wat hesige stem, zou zomaar kunnen dat m n schildklier nog wat trager is gaan werken.

Al met al zet ik best goede stappen en moet ik gewoon maar even per dag kijken wat lukt/kan. Ga volgende week op di en do even naar school. Hoop dat ik dat ook uit kan bouwen.

Niet het vele is goed maar laat het goede veel zijn
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag naar de ha geweest was wel effe goed om even dingen op een rijtje te zetten.
Tsh. 3.17 ( was 3.05) T4 vrij 15.9 ( was 14.9)
Slik nu sinds bijna 3 weken weer 87,5 en blijf dat ook voorlopig doen. Mijn vorige waardes waren ook op 87,5.
De volgende keer prikken wordt in principe in t nieuwe jaar.

Geeft ook wel even rust om er iets minder mee bezig te moeten zijn.

Ga weer wat dingetjes oppakken en kijken wat lukt. Merk dat ik daar ook wel zin in heb.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het gaat sinds een paar dagen weer een stuk beter qua energie, erg blij mee! Deze week breid ik uit naar 2 uur op
2 dagen op werk. Volgende week naar 2 en een half uur en dan ook nog 2 uurtjes op een derde dag.
Als dat goed gaat, breid ik daarna uit naar 3 uur op 3 dagen. Hoop dat ik na de kerstvakantie weer volledig aan t werk kan op mijn 3 werkdagen. Of dat gaat lukken, gaan we zien! Benauwdheid is gelukkig weer afgenomen en ik zit ook weer wat beter in mijn vel.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

2 en een half uur lukte deze week al, leuk om met de hele klas en met een groepje aan t werk te zijn.
Heb m n plan iets bijgesteld, ga de komende 2 weken op 2 van mijn eigen dagen achter elkaar, 2,5 en daarna 3 uur werken. De derde dag houd ik even als reserve. Wil na de komende 2 weken ook beginnen met opbouwen op de derde dag.
Het jammere is dat er nergens op school een ruimte is waar je even kan bijtrekken. Dus heb m n uren nu zo gepland dat ik een pauze heb.
Ook na school nog wat energie over voor wat boodschappen doen etc.

Van benauwdheid bijna geen last meer, mijn hartslag blijft vrij constant. Spieren zijn soms wat gevoelig en af en toe wat suffig/sloom niet mijn hoofd erbij..... ( wasmachine laten draaien en vergeten was erin te doen....)

Doe ook 1 a 2 keer per week naast school iets sociaals met vriendinnen/familie ( zangles, wandelen, thee drinken) en ben daarna vaak wel moe maar t voelt wel goed dan!

Dus ja ook een kwestie van een beetje uitproberen en een beetje uittesten. Wordt wat minder geregeerd door mijn lijf en dat is prettig.

Heb besloten voor alle medicatie die ik slik de dosering zeker t/m eind december zo te laten. Geeft rust en daardoor ben ik er ook minder mee bezig.

Ben blij dat ik weer in de lift omhoog zit, moet wel goed blijven doseren qua inspanning en ontspanning.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het gaat hier wat wisselend qua energie afgelopen week een paar dagen flinke spierpijn en ook de migraine 3 daagse melde zich weer. Gelukkig sinds gisteren weer wat beter en dat is erg prettig.

Ook op school begin ik weer steeds beter mijn draai te vinden en dat is prettig. Na de kerstvakantie ga ik een dag weer werken en blijf ik op de andere 2 dagen verder uitbreiden.

Als alles loopt zoals ik verwacht dan ga ik eind februari mijn eigen 3 dagen weer werken.

Voor de migraine ga ik in januari speciale therapie volgen wat heel goed zou uit kunnen pakken. Zou fijn zijn
Ook ga ik in januari weer bloed prikken voor mijn schildklier.

Omdat ik niet geminderd ben vanwege steeds benauwd worden, verwacht ik dat mijn tsh nog wat verder is gestegen. Daarbij passen ook heel goed de spierpijnklachten en dat ik t snel koud heb.

Het geeft wel rust en ruimte dat ik nog even de tijd heb om verder te herstellen en ook alle medewerking krijg van de bedrijfsarts die erg betrokken is en dat ik mijn eigen plan kan neer leggen.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben sinds een paar dagen toch begonnen met de ophoging van 6,25 mcgr. Waar ik eerder mee gestopt was omdat ik er zo benauwd van werd. Merkte aan m n hele houding dat ik moe en sloom werd en ook in mind niet zoveel meer kon handelen.

Het ophogen geeft geen problemen dus dat is fijn! Ergens eind januari weer een keertje bloed prikken. Waar ik me over verbaas is dat mijn ha ( die ik meer dan oke vindt) me vanmorgen belde omdat ze de dosering van 93,75 mcgr. niet kon vinden en dan zegt ik kan je 88 mcgr. geven ( ander merk, hoe dan?) Gelukkig is rekenen m n sterkste punt ha,ha dus effe verteld hoeveel thyraxtabletjes ik dan nodig heb. Wordt nu geregeld.

Ik gebruik momenteel 3/4 wit en 3/4 blauw. Wil niet teveel blauwe kleurstof als t niet echt nodig is. Dus ik hoop dat de ophoging me t laatste positieve duwtje in de goede richting geeft!

Want ik merk gewoon aan alles en gezien mijn vorige uitslagen dat ik een ini mini meer nodig heb.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Twee weken sinds de ophoging, merk dat m n hartslag in rust weer wat hoger wordt. Ben heel erg sjaggie en heb t bekende korte lontje. Ook veel antipathie tegen dingen ( naar m n werk gaan) en tegen bepaald eten. Herken dit wel van eerder maar leuk is anders.......

Net of er een inwendige strijd in mezelf gestreden wordt...... Heb overal last van en ben zelf mijn grootste sta in de weg helaas.

Maak mijn uren wel op school maar tel iedere keer af tot t weekend en verheug me op de kerstvakantie. Veel lijkt me momenteel niets te doen en ik mis de sjeu in mijn leven. Het gek doen, lachen etc.
Gelukkig heb ik nog zangles dat pept me nog wat op.

Een soort van overwoekerend ontevreden/teveel gevoel.
Waarbij ik me aan alles en iedereen erger. Kan gewoon niet meer echt blij zijn. Probeer voldoende afleiding te zoeken en weet uit ervaring dat t wel weer beter wordt maar t gaat nooit snel genoeg.

Even genoeg geklaagd.

Voorlopig zit ik nog aan deze dosis en hopelijk ga ik me weer iets beter in balans voelen.
Plaats reactie