Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Ja, de hoeveelheid levothyroxine blijft altijd een belangrijk punt.

'Mijn' lab heeft ander meetapparatuur aangeschaft.
Om weer snel een curve te kunnen maken met de nieuwe labmethode, heb ik dit weekend 2 dagen geen levothyroxine ingenomen. Dus 48 uur zonder levothyroxine. Dat viel me best mee. Misschien doe ik het over een halfjaar met 4 T4-loze dagen. Zo krijg ik een curve met wat meer variatie in waarden.

Tot de volgende!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Goed om t eens uit te vogelen Kiek!
Ik merk dat ik sinds vandaag iets hyperig ben ( snellere polsslag, wat misselijk etc.)
Ben ook benieuwd of ik de volgende keer wat meer rond mijn setpointwaardes zit, zou fijn zijn!
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Voel me goed en dat is prettig. Maandag 2e collumbehandeling dat heeft me sinds de eerste keer in januari goed gedaan. Meer energie, zo fijn!
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Kwakkel al een paar weken met m n ogen (veel last van) Hartslag was wat onrustig..... nu weer wat beter, snel koud, last van verstopping, snel boos, sjaggie etc.
Ben sinds deze week weer 3 dagen aan t werk

Maar even aangegeven bij mijn ha dat ik na bijna 6 weken volgende week bloed wil prikken. Om te kijken of mijn klachten daar naar te herleiden zijn.

Heb gelukkig wel genoeg energie. Maar fijn is anders momenteel en m n hormonen hebben me aardig in de houdgreep.....
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Wat is een collumbehandeling?
Op internet zie ik rug-/nekklachten.
Is zo'n collumbehandeling ontspannend?

Altijd nieuwsgierig,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hoi kiek,

Zeker ontspannend! Ooit een whiplash gehad, en altijd veel last van migraine gehad die therapie zou daar ook bij kunnen helpen. Meer energie heb ik er in elk geval wel door gekregen dus dat is al winst!

Ga a.s. woensdag o.a. weer voor de schildklier prikken, heb net mijn baan opgezegd per 1/8 ga een paar maanden rustig bekijken waar ik dan zou willen werken in t onderwijs. Combi werk/mantelzorg is pittig. Ik merk dat ik t fijn vind dat alles weer een beetje open ligt en dat er weer meer ruimte komt.

Fijn weekend!
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Werk en/met mantelzorg kan afmattend zijn.
Dan loop je op tegen de beperkingen van je mogelijkheden.

Voorlopig ga jij je vrijheid tegemoet.
Met ontspanning als prettig bijverschijnsel!

Je schrijft dat je last hebt van je ogen.
Is dat schildklier gerelateerd, of gewoon... leeftijd?

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, die ogen, nog steeds last van, zou schildkliergerelateerd kunnen zijn maar heb ook laat van hooijoort
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, die ogen, nog steeds last van, zou schildkliergerelateerd kunnen zijn maar heb ook last van hooikoorts/allergie.

Zou vorige week bloedprikken maar was zo moe dus de afspraak naar volgende week woensdag verplaatst. Ben heel benieuwd.

Merk wel dat t me nu al lucht geeft. Vanaf 10 juli gaat dat dan in.

Fijn weekend kiek!
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Schildklierogen kunnen een 'poederige' start maken, waarna dubbele tv-beelden kunnen voorkomen.
Zo kunnen ook alledaagse Hashimoto's last krijgen van Graves' ophthalmopathie.
Zonder een microgrammetje Graves!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie