Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Is wat mis gegaan bij de aanvraag...... alleen tsh. ha. probeert de t4 vrij nog na te laten bepalen.
Ze belde me donderdagmiddag ook gaf ze toen aan dat mijn leverwaardes ( die altijd iets verhoogd zijn ) in een half jaar tijd wel flink verhoogd waren en dat ik een leverecho moest laten maken.

Op vrijdag hoorde ik dat mijn vader weer in t ziekenhuis ligt met een dubbele longontsteking.... toestand stabiel maar zorgelijk. Merk dat m n lijf daar ook wel de nodige stress van heeft.


Heb sinds vrijdag gelukkig bijna 3 weken vakantie dus dat is bij alle narigheid wel even fijn.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Tsh: 2.03 T4 vrij: 15.2
100 mcgr. Thyrax
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Binnen een dag mocht ik voor de echo (gisteren) als t goed is, krijg ik maandag de uitslag. Merk dat ik wel wat gespannen ben. Hoop dat ik t na maandag weer een beetje kan loslaten. Beetje rust/ruimte in mijn hoofd zou fijn zijn. Op zichzelf ben ik verder wel tevreden met mijn schildklierwaardes. Dus blijf ik gewoon op 100 mcgr. thyrax.
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ben onrustig in mijn lijf...... mag a.s. dinsdag voor een mri n.a.v. de echo. Wel fijn dat dat zo snel kan hier bij t mri centrum in Amsterdam. Maar m n hele lijf krijgt ern tikkie mee...... adem in, adem uit.......
Zal blij zijn als ik volgende week vrijdag de uitslag hoor.
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Wat vervelend dat je zulke klachten hebt, Elizabeth!
Waarvan maken ze een mri?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Van de lever.
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Wat lastig, Elizabeth!
Heeft dat met een autoimmuniteit te maken?
Gelukkig dat je niet al te lang moet wachten op je MRI.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ze hebben iets op de lever gezien waarvan ze niet weten of t goed of kwaadaardig is. Dus ja, ben blij dat t snel kan.
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Elizabeth, heb je al meer duidelijkheid?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Even een tijdje niet gereageerd hier, gelukkig was t een goedaardig gezwel ( hemangioom ) en hoeft er zo lang ik geen klachten heb ook niets mee gedaan te worden.
Ben ook heel blij en dankbaar met deze uitslag.
Ha. wil nu wel in oktober weer groot bloedonderzoek om vinger aan de pols te blijven houden.

Nu druk met alle laatste loodjes op school, hypert het lijf ook wel van merk ik.... plus alle naweeën van alle spanningen privé. Nog 3 weken, vrijheid lonkt!
Plaats reactie