Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Geruststellend ook dat huisarts lab in de gaten houdt, Elizabeth.
'k Vond zojuist onderstaand url dat je misschien ook al las.
https://dbltg.nl/beliver/

Sterkte met de schoolkinderen!

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel voor je reactie lieve Kiek! Ik heb een ha uit duizenden, heel erg blij mee!
Helaas zal ze niet zo heel lang meer ha zijn, ze zit tegen haar pensioen aan.

We tellen lekker af met deze week een studiedag en twee gewone werkdagen. Volgende week nog rapportgesprekken en daarna toch echt mijn laatate week met juffendag.

Niet het vele is goed maar laat het goede veel zijn
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Had gehoopt in iets rustiger vaarwater te komen nu ik niet meer werk maar niets is minder waar helaas. Redde fysiek net de vakantie en nu zijn er zorgen in de prive sfeer die m n balans wat verstoren, voel me gespannen, hyperig, weëig, af en toe misselijk. Het geeft wel rust bij alles dat ik geen druk van werk voel wat dat betreft, was het denk ik meant to be.......

Gelukkig sta ik er niet alleen voor en ben ik blij dat ik een paar dagen rust heb en weer thuis ben. Morgen de 2e vaccinatie, eerste keer gelukkig geen last gehad.

Heb geen zin om actie te ondernemen nog, laatste keer prikken, was 3 maanden geleden. Kijk t allemaal nog eventjes aan. Hoop dat alles zich binnenkort in life weer wat meer stabiliseert. Zal t kliertje ook vast goed doen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Je hebt inmiddels ook je 2de vaccinprik gehad.
Voorzichtig meer ontspanning.
Heel lang gelden was het credo op de school van m'n kinderen : vrijheid in gebondenheid.
Die woorden gelden ook post-vaccinprik.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Heftige tijd achter de rug en dat heeft ook fysiek een weerslag op mijn welbevinden. Hoop deze of volgende week uitgebreid weer bloed te laten prikken. Benieuwd hoe 't na een half jaar er weer allemaal voor staat. De schildklier, geen idee, hoop dat ik gewoon dezelfde dosering kan behouden. Ben voor mezelf wel weer wat toe aan rustiger vaarwater. Geloof dat ik echt niet nog meer ruis aan kan. Hoewel? Als 't ergste gebeurt, valt alles wat daarna komt mee. Dat ik nu niet werk, is ook fijn, iets met meant to be of zo........

Helaas stopt mijn eigen ha binnenkort, ze was 22 jaar mijn ha en ik heb altijd veel aan haar gehad. Fijn dat ze nog deze prikronde actief kan zijn.

Goed, ik wacht 't verder maar weer even af. Als ik een ding geleerd heb, is 't wel dat 't leven altijd anders loopt als dat je had verwacht. Ondanks dat i count my blessings.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ga a. 's.vrijdag bloedprikken. Zat voor mezelf even terug te lezen en 't zou best kunnen dat ik wat hyperig ben.
Of dat echt zo is, hoop ik a. 's. maandag te horen dan.

Meten is nog steeds weten. 😉
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Uitslag tsh 1.53, T4 15.1 bij 100mcgr. Thyrax

Mijn leverwaardes waren helaas weer een stuk verslechterd gelukkig hepatitis negatief. Dus doorverwijzing naar mdl arts.

De wachttijd hiervoor is 3 en een halve maand. Merk dat dat ergens ook wel even rust geeft.

Verder bezig met een baan voor 2 dagen na de kerstvakantie wat er positief uit ziet. Merk dat ik ook wel weer een beetje zin heb in wat positieve afleiding.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vorige week een fibroscan gehad en uitgebreid bloedonderzoek. Krijg 10/2 uitslagen.

Heb 't gevoel dat 'm 'n schildklier ook wat getriggerd is door alles. Wil nu eerst uitslagen lever etc afwachten en dan daar actie in ondernemen zo nodig.

Uiteindelijk besloten om toch nog niet te gaan werken en dat geeft ook wel rust, merk ik. Ga a. s. vrijdag kijken op school van vriendin en die hebben invalwerk voor anderhalve dag, 2 dagen. Gelukkig is er werk genoeg in onderwijsland dus dat gaat helemaal goed komen.

Hoop dat de uitslagen van mijn lever wat mee vallen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Sinds 2 dagen weet ik dat ik een afweerstoornis heb. Het verklaart de hele rits van ontstekingen in 't verleden. Je hebt dan ook meer kans op auto imuun ziektes. Heb naast de ziekte van Graves ook nog 2 andere.

Volgende week hoor ik verder of ik er nog wat mee moet etc. Krijg dan ook de uitslag van mijn fibroscan.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Volgende week vrijdag ga ik eindelijk dan toch weer prikken voor de schildklier. Ondertussen een darmonderzoek verder maar dat was gelukkig allemaal goed😊 Sinds 3 weken een nieuwe baan op een cluster 2 school bij kleuters. Wel weer even wennen 3 dagen werken maar 't geeft mij ook positieve energie.

Nu geniet ik van mijn vakantie, heb voorzichtig 't gevoel dat ik weer wat meer in de lift omhoog zit.
Plaats reactie