Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Wat fijn dat je je goed voelt!
M'n pet af dat het je lukt om nog zoveel uren met kinderen te werken...

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel kiek! Verbaas mij er soms ook over.... Ook omdat ik nog mantelzorg doe bij mijn vader maar goed, 't is wat 't is. Probeer wel voldoende rust in te plannen en ontspannende dingen te doen en te blijven doen.

Vandaag de uitslag binnen van het bloed prikken, tsh. 1.17 en T4 vrij 14.9 een half jaar geleden was de tsh. 1.53 en de T4 vrij 15.1. Ik slik nog steeds 100 mcgr thyrax. Denk dat de waardes niet helemaal kloppen, beiden gezakt in vergelijking met de vorige keer. Eerder bij 14.9 ook een tsh van 3.05 gehad.... . Blijf 't lastig vinden als 't gevoelsmatig niet klopt.......

Heb nog steeds het gevoel dat ik wel meer in balans kom en ook aan 't werk ben ik ondertussen wel weer gewend wat heel prettig is.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Aangegeven dat ik volgend jaar 2 dagen I. p. v. 3 dagen wil gaan werken. Ik mis toch een stukje rust voor mijzelf. Als t goed is, zal dat verder geen probleem zijn. Ik kan gelukkig prima leven met minder geld.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ondertussen weer een aantal maanden verder. Werk sinds dit nieuwe schooljaar 2 dagen. Maar ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit of dit echt de plek is waar ik wil werken.

Sinds een kleine 2 maanden zit ik minder goed in mijn vel, ben moe, ben van 't kleinste ding al van slag, moods wings en hele, donkere dagen dat ik mijzelf echt door de dag moet trekken.

Dus in overleg met ha toch maar even besloten om a.s. Wo ochtend bloed te laten prikken. Zodat ik in elk geval dan weet of t daaraan ligt of niet.

Gelukkig blijven die donkere dagen niet hangen maar 't worden er wel meer. Dus zoek ik positieve afleiding en doe ik een projectje in huis hier en daar.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Wat een nare tijd voor je, Elizabeth!
Ik hoop dat je waarden wel goed zijn.
Of eigenlijk zou het makkelijker zijn als je waarden zich niet zo goed blijken te houden. Dan hoef je alleen maar je dosis op te hogen.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel lieve Kiek, ik dacht zelf niet meteen zo aan de schildklier totdat de ha het opperde en toen dacht ik, misschien zou 't toch aan de instelling kunnen liggen. Meten is nog altijd weten.

Nu mijn leven weer in wat rustiger vaarwater begint te komen is 't net ofdat er ruimte vrij is gekomen om weer meer te voelen en te denken. Ik spreek dan altijd over open zenuwuiteindjes. Ik voel mij kwetsbaar en kan dan tegen alles opzien.

Gelukkig geeft 't werken met kinderen een positieve afleiding en probeer ik daarnaast ook leuke dingen te blijven doen, op de bank blijven zitten, maakt 't niet beter, weet ik uit ervaring.

Dus blijven, wandelen, fietsen, en eruit gaan soms dwars tegen alle weerstand heen. Vertrouwen houden dat er weer betere tijden komen. Het mag er zijn, het is oké om je niet oké te voelen. Soms wat lastig voor de mensen dicht om mij heen en op 't werk.
Het helpt al dat je 't bespreekbaar kunt stellen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Zo is dat!
Bravo!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik heb bloed laten prikken, ik had 't voor de ochtend staan maar bleek een dubbele afspraak te hebben. en kon nu pas in 't begin van de middag.
Dus weet niet zo goed wat die uitslagen nu zeggen. Ruim een dag zonder medicatie dus.
tsh: 1 t4 vrij 13.9. Wilde niet nog langer wachten anders had ik pas volgende week kunnen prikken.

Maar achteraf had ik misschien wel beter kunnen wachten.......

Gevoelsmatig lijkt mij dat je bij de T4 vrij uitslag een iets hogere tsh zou verwachten. Of omgekeerd bij de tsh een iets hogere T4vrij.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Corona gehad daar heeft t lichaam een flinke opdoffer van gehad. Vorige week weer gaan werken na 5 weken en dat ging gelukkig best goed. Ben alles weer wat aan 't oppakken, o. a. een hele, leuke interne cursus en 't is me gelukt om in de afgelopen 2 weken toch alle opdrachten te doen. Daarvoor echt niet mogelijk vanwege brainfog.

Ga vanaf volgende week weer 2 dagen kleuters doen, is ook weer leuk, merkte vorige week dat ook mijn mindset 'm. b. 't. school positief is veranderd. Dus ik blijf nog even. ☺️

Ook veel minder last van donkere dagen wat ook positief bij draagt aan 't welbevinden. Migraine fluctueert wat. Binnenkort griepprik halen. Heel lang niet meer gedaan maar gezien mijn afweerstoornis wel verstandig.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Er is veel gebeurd de laatste tijd uiteindelijk heb ik van de week de beslissing moeten nemen om voorlopig niet te werken. Mijn depressie kon 't allemaal niet meer bolwerken.

Volgende week ga ik weer uitgebreid bloed prikken, had al sinds december een formulier voor de schildklier maar 't kwam er steeds niet van. Ik loop sinds een paar weken ook bij een psycholoog en dat doet me wel goed.

Van zo onrustig kunnen zijn tot als een zombie op de bank zitten en alles er tussen in. Het geeft wel rust dat ik even niet de ruis van school heb.

Ben benieuwd of er nog wat uit mijn uitslagen komt.
Plaats reactie