Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Sinds vrijdag ziek, veel migraine, gelukkig nu minder, voel me heel erg moe en heb ook last van m n maag en darmen. Met wat moeite is t me gelukt om voor morgenochtend een afspraak te maken voor bloed prikken. Met een beetje mazzel heb ik die dan op wo of do, weet niet of bepaalde bepalingen langer duren ...

Hoop dat er dan misschien wat meer duidelijk is. Heb ondertussen mijn migrainemedicatie voor elke dag afgebouwd.

Merk dat ik gewoon van alles en iedereen baal. Maar effe toegeven aan me, myself and i.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag de uitslagen gekregen.
Even die van de laatste 3 keer op een rijtje gezet

Tsh: T4 vrij: dosering: datum:
0.97. 16.0. 100 mcg. Mei 2020
1.76. 15.9. 93,25/87,5. Juli 2020
3.05. 14.9. 87.5. 8/9/2020

Nuchter geprikt op de ochtend bij t zelfde laboratorium.

Setpoint: tsh. 0.6
T4 vrij 14.1
Heb nog steeds hypermomenten en voel me momenteel al een aantal dagen heel moe en misselijk met weinig tot geen energie.
Voel me nog steeds niet goed en weet even niet wat te doen nu. Kiek wil jij even mee kijken? Al vast bedankt.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ik wil, denk ik om de dag 87,5, 75 mcgr. thyrax gaan slikken. Ik denk dat een kleine verlaging mij nog beter
past.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Of elke dag 81,25 mcgr. Thyrax misschien nog wel beter.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag naar de ha geweest omdat ik nu al ruim een week ziek thuis ben met als hoofdklacht heel erg misselijk en weinig energie. Goed gesprek gehad ook m.b.t. de schildkkier en verlagen.

Ook dat ik deze week en volgende week zeker nog niet ga werken om m n lijf wat rust te geven. Weet/voel dat t even niet anders kan. Gebruik sinds het weekend iets tegen de misselijkheid en dat lijkt wel iets te helpen.

Over 2 weken terug komen en dan kijken hoe t gaat, hoop dat de verlaging dan ook weer wat gewend is. Merk ook dat t gevoel van even rust/ruimte me wel wat lucht geeft.

Vanmiddag na een uurtje in t park met een vriendin was ik helemaal afgedraaid daarna paar uurtjes in bed gelegen.

Goed, ik ga t zien of die 2 weken afdoende zijn, wil daar nu nog niet teveel mee bezig zijn. Heb ook ergens de komende tijd nog een gesprek met de bedrijfsarts.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Pfffff,

Geen idee! Op een of andere manier krijg ik alleen nog maar dit soort uitslagen....... ik focus me nu maar steeds op de t4 vrij........

Heb t ook aangegeven bij de ha maar die kan er dus niks mee........ zij zat eerder te denken aan verhogen i.v.m. mijn stijgende tsh......
Haar laten zien wat ik normaliter bij dit soort uitslagen aan tsh hoor te hebben.......maandag over een week weer naar ha. en krijg dan ook weer een labformulier mee.

Een keer een mismatch kan ik snappen maar 3 keer op rij??? Goed, ik ben sinds ruim een week aan t verlagen met 6,25 mcgr. Kan niet zeggen dat ik me al veel beter voel...... heeft meer tijd nodig, weet ik uit ervaring.

Wel weer een aantal dagen migraine..... en doordat mijn lifesavers voorlopig niet verkrijgbaar zijn bij de apotheek, heb ik vervangende medicatie die helaas een stuk minder werkt. Ga hier ook weer in overleg met de apotheek......

Dus balen! Wat dat betreft, is t dan prettig ( voor zover je van prettig kunt spreken) dat ik momenteel niet werk. Maar leuk is anders.

Ik probeer m n rust wat te vinden maar merk dat alle gedoetjes daarbij niet echt helpen. Ook omdat ik weinig kan vertrouwen op de labuitslagen........
Het is niet erg om een eigen plan te varen maar wel als je niet enigzins kunt vertrouwen op je kompas........

Hopelijk snel weer wat betere berichten.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Je hebt boeiende waarden!
Je schrijft:
Tsh: T4 vrij: dosering: datum:
0.97. 16.0. 100 mcg. Mei 2020
1.76. 15.9. 93,25/87,5. Juli 2020
3.05. 14.9. 87.5. 8/9/2020

Nuchter geprikt op de ochtend bij t zelfde laboratorium.

Setpoint: tsh. 0.6
T4 vrij 14.1
Heb nog steeds hypermomenten en voel me momenteel al een aantal dagen heel moe en misselijk met weinig tot geen energie.
Je FT4-setpoint lijkt verschoven naar een hoger getal.
Het lijkt er sterk op dat je lab ander FT4-apparatuur gebruikt.
Met je drie laatste labuitslagen is je set point verschoven naar een TSH van ca. 0.6 mU/l met een FT4 van ca. 16.5 pmol/l. De vorm van je curve heeft vrijwel dezelfde steile vorm. En ook je TSH verandert niet.

Je laatste 3 waarden samen geven dezelfde karakteristieken weer als je grote groep oude waarden.
Mooi!
Oud set point FT4/TSH: 14.1 - 0.6.
Nieuw set point FT4/TSH: 16.5 - 0.6.

Je laatste waarde (3.05-14.9 van 8 sept. j.l.) lijkt voor jou toch echt een hypowaarde.
Een mespuntje L-T4 erbij?

Hartelijke groet,
Kiek

PS: Woon je in NH? Daar is nieuw FT4-meetapparatuur in gebruik, zo hoorde ik gister.
Bijlagen
Elizabeth27NwLabSeptember 2020.jpg
Elizabeth27NwLabSeptember 2020.jpg (37.66 KiB) 889 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel kiek! Ja, woon in Amsterdam. Dus vandaar! Nou fijn dat dan weer wat duidelijk is...... ik ging uit van dat ik nog steeds in de hyperwaardes zat.... zo voelde het althans...... maar zit gezien mijn nieuwe T4 vrij setpoint in de hypowaardes......

Dus ga dan maar ophogen...... twee punten verschil is best veel.......

Ben wel blij met de duidelijkheid!

Lieve groet,
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Zo verschrikkelijk moe en een lijf dat door de kleine verhoging in een soort van paniekreactie is terecht gekomen. Ik heb dit eerder mee gemaakt en zo wil ik me niet voelen...... zo naar en ellendig...... Zo heavy......

Ik ging vandaag naar 87,5 mcgr.( was op 81,25) op deze waardes had ik de laatste uitslagen. Maar ik moet dus nog een beetje ophogen om mijn tsh te laten dalen en mijn T4 vrij te laten stijgen. Ga morgen nog een keertje dezelfde dosis slikken als vandaag en als dat dan goed gaat de dag erop verder verhogen tot 93,25 mcgr.

Heb ook heel weinig energie als ik praat, een soort van in de keel hebben......

Merk dat ik dit heel erg slecht trek.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Van wie moet je er 12.50 µg bij doen?
Je kunt toch ook op 6.25 µg blijven?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie