Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ondertussen al meer dan 3 maanden geleden dat ik geprikt heb. Het gaat wat op en af. Buik/darmen ook steeds een wisselend patroon. Meer misselijk en helaas deze afgelopen week ook meer migraine.

Er moet heel veel voor school..... de balans is vaak weg en ook te weinig bemensing hakt erin. Ik merk dat ik daar last van heb. Vindt mijn werk nog steeds erg leuk maar alles erom heen verhoogt niet bepaald mijn werkplezier. Heb ook weer meer last van dagen me down voelen..... weet dat dat schildkliergerelateerd kan zijn maar misschien ook wel overgang gerelateerd of stress

Wil er niet teveel mee bezig zijn maar natuurlijk houdt het me wel bezig en kan ik het vaak maar moeilijk los laten......

Probeer voldoende rust te pakken op de dagen dat ik niet werk maar dan ben ik weer onrustig en wil ik er toch weer even uit.

Ik kijk het allemaal nog even aan.... kan zo nodig bloed laten prikken. Wilde gewoon even mijn ei kwijt en het even hier neer zetten, voelt al goed en dan weer los laten.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Ben je al wat opgeknapt?
Misschien gaf de krokusvakantie wat energie?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je voor je reactie kiek.

Ik ben nog steeds aan de kwakkel, heel veel gehyperd, onrustig, steeds aan staan en niet fit. Extra nog denk ik nog toen de scholen gingen sluiten en ik een thuiswerkjuf werd en regelmatig een opvangjuf voor de vitale beroepen. Na een aantal weken gemaild met huisarts omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen.
In overleg met haar besloten om voor eerst nog niets te doen.

De laatste 2 weken een verdubbeling van t aantal migraineaanvallen wel minder gejaagd en onrustig. Maar ook dit is verre van plezierig. Ben ook down ervan. Net zoals in de vorige vakantie lijkt alles er nu wel uit te komen. Ga weer overleggen met huisarts, het is nu 5 maanden geleden dat ik voor t laatst geprikt heb.

Hoop dat ik me weer wat beter ga voelen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Overleg gehad met huisarts. Labformulier opgehaald en ik ga ma. ochtend prikken. Misschien komt er niks uit maar meten is weten.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elisabeth,

Het is al een bevreemde tijd.
Dat lijkt me nog erger voor mensen in het onderwijs.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel! Ja, echt een hele, rare maar ook byzondere tijd nu. Merk wel aan mezelf dat ik er veel zin in heb om weer te gaan beginnen. Een stukje normaal al is t met een halve klas en ook de kids hebben er veel zin in

Wel fijn dat ik voor die tijd dan ook weer even weet hoe t met t schildkliertje is gesteld.

Fijn weekend!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag de uitslag tsh 0.97( setpoint 0.6) T4 vrij 16.00.
( setpoint 14.1) heb veel last van t hyperen en ga nu 4 keer 100 mcgr. slikken en 3 keer 87,5 mcgr. en dan over 8 weken weer prikken. ( wissel 100 en 87, 5 af)
Kiek, wil jij even mee kijken. Ga, denk ik ook even 2 dagen niet slikken om t wat sneller te laten dalen.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Overzicht van waardes sinds ik thyrax slik.

datum: tsh: t4 vrij: dosering:
5/7/2019. 0.50. 15.00. 100 mcgr.
20/9/2019. 0.76. 12.6 100 mcgr.
28/11/2019 0.34. 13.7 100 mcgr.
11/5/2020. 0.97 16.00. 100 mcgr.

Opvallend is bij de laatste keer dat zo wel het tsh als t4 ,vrij gestegen is. Normaliter, als je t4 stijgt, daalt je tsh.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Heeft je lab nieuwe meetapparatuur?
Er klopt iets niet.

Je FT4 van 16 pmol/l geeft nu een TSH van 0.97 mU/l.
Maar een FT4 van 16 pmol/l zou in je curve een TSH moeten geven van ca. 0.15 mU/l.

Als je last hebt van hypergevoel, dan zou je een paar dagen kunnen stoppen.
En vervolgens je FT4 laten prikken.
Het zou een goeie check zijn.

Lijkt je dat wat?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Lijkt mij heel goed! Ik heb mijn ha. net gemaild.
Wacht t even af. Bedankt voor t meedenken Kiek!
Plaats reactie