Verhogen medicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek » 13 dec 2018, 11:19

Elisabeth, het lijkt wel een ander lab.
Is na de sluiting van het ziekenhuis ook het lab gewijzigd?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

elizabeth27

Bericht door elizabeth27 » 13 dec 2018, 16:06

Nee, ik prik al bijna 11 jaar via atal dus niet in het ziekenhuis.

elizabeth27

Bericht door elizabeth27 » 15 dec 2018, 17:57

Ben me een beetje aan t voorbereiden op t bezoek aan de endocrinoloog a.s. dinsdag. Neig er naar om afwisselend 100 en 88mcgr. tirosint om de dag te gaan slikken mede omdat ik denk dat de T4 van 13.1 niet klopt. Eens horen wat mijn endocrinoloog daar over te zeggen heeft.

Ga daar dan a.s. woensdag mee starten en dan over 6 weken weer prikken. Kijken of me dat fysiek ook iets positiefs gaat opleveren. Sinds een week weer heel veel spierpijn. Wordt vervolgd.

Merk dat ik t wel prettig vind om even te gaan overleggen met mijn oude endocrinoloog. In principe ga ik alleen voor advies en blijf ik verder onder controle bij mijn huisarts.

elizabeth27

Bericht door elizabeth27 » 18 dec 2018, 14:56

Was wel prettig even met m n oude endocrinoloog te kunnen praten. In overleg met hem besloten om toch nog even de dosis van 100 mcgr. te blijven slikken omdat ik me toch beter begin te voelen. Over 7 weken bloedprikken, hij neemt dan ook de t3 mee. Over 8 weken dan nog eenmalig een controleafspraak. Mag gewoon bij mijn eigen artsenlaboratorium in Amsterdam prikken.

elizabeth27

Bericht door elizabeth27 » 04 jan 2019, 14:14

Het gaat hier steeds beter! Begin meer en meer weer in balans te komen. Blij mee! Ook de migraine is mede dankzij de onderhoudsmedicatie goed te handelen.
Ook mijn energielevel stijgt en krijg weer heel veel zin om dingen op te pakken.

Wel besloten om tot eind augustus nog maar even te leven van mijn spaargeld. Ga me wel orienteren, hier en daar misschien een dag invallen of workshops geven. Alleen als ik er zin in heb. Voelt heel goed en rijk.
Heb al wel wat mooie plannen bedacht ook daar is nu weer ruimte voor.

Wens iedereen een beter 2019 met minder klachten en dat je uiteindelijk goed raakt ingesteld.

Plaats reactie