Goed ingeregeld/symptomen ongewijzigd (man)

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
NVT
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2017, 14:31

Goed ingeregeld/symptomen ongewijzigd (man)

Bericht door NVT »

Goedendag,

Reeds enkele jaren onder behandeling bij internist en endocrinoloog, inmiddels met 187,5 ug levothyroxine mooie waardes aldus de arts. Echter blijf ik met dezelfde onveranderde symptomen lopen. Een second opinion in AMC heeft geen resultaat opgeleverd, buiten mijn schildklier ben ik kerngezond blijkt uit alle tests.

Mijn klachten waar ik het meeste last van ervaar lusteloosheid/vermoeidheid/geen positieve prikkels/geen energie ontvangen/afgestompd/monotoon (geen euforische gevoelens). Daarnaast concentratie problemen/vergeetachtigheid/spierpijn in nek en schouders/etc.

Zijn er lotgenoten die mijn situatie herkennen en wellicht ervaring hebben met een behandeling die ik kan proberen? Kan bijvoorbeeld een ander merk echt helpen? Ik heb mijn situatie al geaccepteerd maar blijf wel zoeken want zo door het leven gaan is niet fijn en voelt bij vlagen hopeloos.

Frenk
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Goed ingeregeld/symptomen ongewijzigd (man)

Bericht door Kiek »

Welkom Frenk!

Wel zo prettig dat je geen andere kwalen hebt.
Mensen heb een hypothyreoïdie lijken wat vaker last te hebben van depressies, zo lees ik op de blog van Laura.
Slik je misschien een antidepressivum?

Het lijkt me sterk dat een ander levothyroxine zou helpen.
Levothyroxine is immers levothyroxine: T4 = T4.

Hier een link naar de blog van Laura:
https://wvrtaal.wordpress.com/2014/03/2 ... ning-hebt/

Zijn je TSH/FT4-waarden goed?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
NVT
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2017, 14:31

Re: Goed ingeregeld/symptomen ongewijzigd (man)

Bericht door NVT »

Kiek schreef: 11 dec 2017, 21:19 Welkom Frenk!

Wel zo prettig dat je geen andere kwalen hebt.
Mensen heb een hypothyreoïdie lijken wat vaker last te hebben van depressies, zo lees ik op de blog van Laura.
Slik je misschien een antidepressivum?

Het lijkt me sterk dat een ander levothyroxine zou helpen.
Levothyroxine is immers levothyroxine: T4 = T4.

Hier een link naar de blog van Laura:
https://wvrtaal.wordpress.com/2014/03/2 ... ning-hebt/

Zijn je TSH/FT4-waarden goed?

Vriendelijke groet,
Kiek
Hoi Kiek,

Dank voor je reactie! Ik slik geen andere medicijnen naast mijn schildkliermedicatie. Ik zal mijn TSH/FT4 waardes later wel op dit forum plaatsen, ik weet ze niet uit mijn hoofd. Ik heb in het verleden wel antidepressiva gebruikt.

Of mijn klachten veroorzaakt worden door de schildklier blijft de vraag, maar medisch gezien mankeer ik verder niks. (Ook mijn vitamines/mineralen boven gemiddeld.) Psychisch ben ik ook wel in balans in de zin dat ik mij niet depressief voel. Het vreemde blijft dat ik geen "ups" ervaar. (Geen euforie/zin/energie)
Plaats reactie