Waardes oké?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Els1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2017, 11:33

Waardes oké?

Bericht door Els1974 »

Beste allemaal,

Ik ben al een hele poos in de lappenmand, ontzettend moe, futloos, ik heb ontzettend last van haaruitval, vergeetachtigheid etc.
Mijn huisarts vond het verstandig om mijn bloed te laten onderzoeken op schuldklierwaardes.
Volgens de assistente waren er geen significante afwijkingen gevonden. Maar ik lees zo’n verschillende verhalen, graag zou ik jullie mening horen/lezen of de waardes inderdaad prima zijn.
TSH 2.3
T4 13
T3 2.0

Alvast bedankt!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes oké?

Bericht door Teun »

Je dokter heeft gelijk. Deze waardes tsh en ft4 zijn voor een niet medicatie gebruiker helemaal goed. Ik denk dat je je klachten op een ander vlak moeten zoeken. Er zijn meerdere oorzaken voor deze klachten. Ik zou zeggen vraag ook eens naar vitamine B12 en vitamine d controle. Hier ligt ook regelmatig de oorzaak.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Waardes oké?

Bericht door Teun »

Ik neem nu aan dat je ft4 bedoeld en niet de t4.
Els1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2017, 11:33

Re: Waardes oké?

Bericht door Els1974 »

Bedankt voor je reactie!
Ze hadden het duidelijk over T4.

B12 krijg ik al 4 wekelijks geinjecteerd, ik kwakkel al zo’n 7 jaar.. echt om moedeloos van te worden.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Waardes oké?

Bericht door elizabeth27 »

Hoi els,

Zou t niet zo kunnen zijn dat een keer in de 4 weken vitamine b12 injecteren voor jou te weinig is? Misschien zijn er mensen op dit forum of anders op t b12 forum die met jou mee zouden kunnen denken.

Vitamine d tekort kan ook hele, vervelende klachten geven dus zoals teun ook al zegt, goed om mee te prikken.

Mocht daar nou niets uitkomen, zou ik je arts vragen om vaker vitamine b12 te mogen injecteren om te kijken of dat wat doet.

Sterkte!
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Waardes oké?

Bericht door elizabeth27 »

Heeft ie alleen op schildklierwaardes laten prikken, dan zou ik ook nog vragen om een groot bloedbeeld. Er kunnen natuurlijk altijd nog andere zaken meespelen.
Plaats reactie