TSH waarde 3.6

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
bart
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018, 15:35

TSH waarde 3.6

Bericht door bart »

Ik heb veel 'vage' klachten waaronder haaruitval, slapeloosheid, vermoeidheid/moeite met opstaan, lusteloosheid, kou en concentratieproblemen.
Ik heb vorige week bij de huisarts een bloedonderzoek aangevraagd voor mijn schildklier. Ik een bloedafname laten afnemen in het ziekenhuis en heb vandaag mijn uitslag ontvangen. Mijn TSH waarde is 3.6.

Naast TSH zijn er ook een aantal andere bloedwaarden gemeten. Dit zijn onder andere vitame B12, C-reactive protein, gllucose, kreatine en bezinking. Deze uitslagen waren allemaal goed/normaal. Mijn huisarts heeft bij het aanvragen van mijn bloedonderzoek geen T3, FT3, T4, FT4 en antistoffen aangevraagd. Mijn huisarts zegt dat mijn bloedwaarden normaal zijn en dat ik geen probleem heb met mijn schildklier. Ik zou mijn klachten voorlopig moeten aankijken. Ik zou graag willen weten of er op dit forum mensen zijn soortgelijke ervaringen hebben gehad en misschien weten wat voor mij verstandig is.

Groeten,

Bart
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: TSH waarde 3.6

Bericht door Teun »

Welkom bart,
Je Tsh is in ieder geval goed, dan is het gebruikelijk dat er geen ft3 of 4 en t3 en 4 of antistoffen worden geprikt. Alleen bij afwijkende waarde wordt dit gedaan. Wel vervelend dat je je zo voelt en het noet duidelijk is waardoor. Maar in ieder geval doet die klier van jou het goed. Wat ik zo nog zou kunnen bedenken is dat je vitamine d te kort schiet, staat niet of dat ook mee geprikt is. Verder geen adviezen.
Plaats reactie