Vitamine D Schildklier

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Vitamine D Schildklier

Bericht door ivan »

Hi,

Zie mijn eerdere topic omtrent anti tpo en hashimito. gisteren bloedonderzoek gehad. TSH enzo goed maar vitamine D verlaagd. Ik lees nu in de literatuur dat vitamine d vaak voorkomt bij schildkierpatienten. Heeft iemand hier meer informatie over? En wat zijn de klachten van een tekort aan vitamine d.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Vitamine D Schildklier

Bericht door mamavan2 »

Bij een tekort aan vitamine D kun je je o.a. moe of lusteloos voelen, gebrek aan energie en pijn in je spieren.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vitamine D Schildklier

Bericht door laura »

hallo Ivan,

Hier vind je meer over vitamine D: viewtopic.php?f=24&t=326
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Vitamine D Schildklier

Bericht door ivan »

Dank, dat is genoeg leesvoer.

Het valt me op dat - volgens diverse website - 60% van de Nederlanders in de winter te lage vitamin D gehaltes heeft. Het is dus niet iets geks :)
ElsLammie
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 aug 2015, 23:23
Locatie: Emmen

Re: Vitamine D Schildklier

Bericht door ElsLammie »

Hey hoi,

Het is zeker niet gek een vitamine D tekort; wij Nederlanders zitten blijkbaar te veel binnen.
Echter bijna alle mensen die ik in mijn omgeving ken met schildklier problemen hebben ook deze problematiek.

Ik heb een schildklier die ermee gekapt is (eind 2006 begin 2007) door een ontsteking... Met daarna nog de ziekte van Pfeiffer eroverheen.
Vlak hierna is bij uitgebreider onderzoek gebleken dat ik ook een vitamine D, vitamine B12, Foliumzuur en Melatonine tekort heb.

Qua medicatie zit ik nu op dit moment op:
1 tablet 150/175 microgram Levothyroxine (dagelijks om en om)
1 tablet vitamine D 800IE
1 tablet Foliumzuur 5mg
3 tabletjes 100mcg Melatonine
1x per maand vitamine B12 injectie (1 ampul a 2 ml bevat 1 mg hydroxocobalaminehydrochloride 0,5 mg/ml)

En op dit moment vanwege behoorlijke hooikoorts klachten; tabletten Loratadine 1 tablet 10mg van de Kruidvat
Ik heb geen flauw idee of dit invloed kan hebben op mijn waarden maar goed de hooikoorts klachten verdwijnen erdoor 8-)
Plaats reactie