vraag setpoint Kiek

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
JanetH
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:18

Re: vraag setpoint Kiek

Bericht door JanetH »

Hallo Kiek,
Ik heb weer mijn drie maandelijkse labcontrole gehad en dit zijn de waarden:
TSH 3,3
T4 13,4

Ik voel mij eigenlijk prima zonder medicatie; loop volgende week de Dam tot Dam, gewicht is stabiel en voel mij weer energiek genoeg om in oktober met nieuwe baan te starten. Benieuwd of dit nog wat doet in verschuiving van mijn setpoint.

Hartelijk groet,
Janet Heijdeman
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: vraag setpoint Kiek

Bericht door Kiek »

Hallo Janet,

Wat fijn dat het je goed gaat!
Je set point blijft met je laatste waarden in hetzelfde gebiedje: FT4 14.92 pmol/l- TSH 2.32 mU/l.
Zijn de FT4/TSH 13.40/3.30 vroege ochtendwaarden?
Zo niet, dan zou je de volgende keer kunnen proberen zo vroeg mogelijk bloed te prikken.

Je natuurlijke schildklierdynamiek is immers niet overgenomen door levothyroxine.
Als je uitgaat van een doorsnee dynamiek over 24 uur dan pak je 's ochtends heel vroeg nog iets mee van de middernachtelijke stimulans van de hoogste TSH, die direct gevolgt wordt door ophoging van de FT4 (en de FT3 vrijwel tegelijk meesleurt).
's Middags heb je de laagste FT4 te pakken.

Een hele prettige Dam tot Dam toegewenst!

Hartelijke groet,
Kiek
Bijlagen
JanetHSept2018.jpg
JanetHSept2018.jpg (38.88 KiB) 297 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie