Setpoint berekening

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Yucel
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:58

Re: Setpoint berekening

Bericht door Yucel »

Kiek schreef: 24 apr 2018, 10:35 De Ramadan is belangrijk voor je.
Daarom doe je mee.
Ik stel me zo voor dat je avondmaaltijd na zonsondergang de hoofdmaaltijd wordt, en misschien in de hele vroege ochtenduren voor zonsopgang een soort van ontbijtmaaltijd?
Misschien slaap je na zo'n hele vroege maaltijd nog een paar uur.

Dan zijn er toch geen praktische schildklierbezwaren?
Natuurlijk doe je mee!
De eventueel in de toekomst voorgeschreven levothyroxine neem je in als je weer wakker bent.
En de dagelijkse bezigheden beginnen.
Kiek, de Ramadan is inderdaad belangrijk voor mij. Ieder jaar heb ik er met alle plezier aan meegedaan. Vorig jaar, toen ik Strumazol en Levothyroxine slikte voelde ik mij na een paar dagen zo beroerd dat ik gestopt ben met vasten. Ondanks mijn “mooie” waarden durf ik het gewoon niet meer. Ik voel mij nu al zo slap en beroerd als ik een dagje slecht heb gegeten, (ik ben altijd al een slechte eter geweest, na mijn schildklierproblemen is het erger geworden) dat ik het niet trek en ergens omval ofzo. Het heeft ook met je mindset te maken denk ik.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Setpoint berekening

Bericht door Teun »

Als ik het zo lees hoeft jou schildklier geen probleem te zijn om de ramadan mee te doen. De maaltijden krijg je toch wel alleen op andere momenten. Ik lees echter wel een factor angst en onzekerheid. Als je op die basis start dan denk ik dat het zo wie zo gedoemd is te mislukken. Dus je zult dit opzij moeten zetten als je er voor wilt gaan. Ik heb altijd wel bewondering voor iemand die dit dagenlang vol kan houden. Succes.
Yucel
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:58

Re: Setpoint berekening

Bericht door Yucel »

Teun schreef: 27 apr 2018, 06:14 Als ik het zo lees hoeft jou schildklier geen probleem te zijn om de ramadan mee te doen. De maaltijden krijg je toch wel alleen op andere momenten. Ik lees echter wel een factor angst en onzekerheid. Als je op die basis start dan denk ik dat het zo wie zo gedoemd is te mislukken. Dus je zult dit opzij moeten zetten als je er voor wilt gaan. Ik heb altijd wel bewondering voor iemand die dit dagenlang vol kan houden. Succes.
Het is waarschijnlijk inderdaad een stukje angst en onzekerheid. Mijn lichaam heeft veel te verduren gehad en is daardoor zwak. Los van mijn schildklier heb ik ook andere gezondheidskwalen. Mede daardoor weet ik dat het een klap zal zijn om te moeten vasten. Vorig jaar heb ik mijn medicijnen op een ander tijdstip ingenomen. Los daarvan heb ik het ook maar twee dagen vol kunnen houden, omdat ik te zwak werd waardoor mijn familie mij oplegde om te stoppen met vasten. Ik wil niet weer zo zwak worden om daarna te moeten herstellen. Dat duurt ook altijd zo verdomd lang. Het is een dilemma die ik zelf moet oplossen denk ik.
BB1100XX schreef: 27 apr 2018, 10:01 Hoi Yucel.
Het lijkt me een lastige keuze voor je.

Ik kan je wel meedelen.
Als je na verloop van tijd goed ingesteld raakt op de medicijnen gaat dat 'geen zin in eten' over.
Ik heb hier ook maanden last van gehad.
Voordat ik behandeld werd.
Maar ook tijdens de behandeling als ik weer eens flink terug zakte in hypo.
En dat slap voelen... det kan inderdaad door meerdere oorzaken komen.
Als ik te laat eet voel ik me ook slap en word ik prikkelbaar. Maar nu mijn schildkliet situatie verslechtert voel ik me ook slap en duizelig.

Ik neem aan dat je met 6 a 8 weken nog wel voor controlle gaat om te kijken of je waarden zo blijven zoals ze nu zijn?

Succes!!
Helaas, mijn volgende controle is in september. Ik heb alleen de eerste twee keer om de 6 weken bloed laten prikken. Ik ga denk ik wel in juli langs. Het formulier heb ik toch al.

Ik ben van jongs af aan een hele slechte eter geweest. Eten is voor mij meer uit noodzaak. Ik moet er ook steeds bij stil staan om iets te eten. Voordat ik werd gediagnosticeerd met ziekte van Graves dus. Na Graves is het dus erger geworden, maar de medicijnen hebben mij mijn eetlust niet terug gegeven. Puur, omdat ik die nooit heb gehad.
Yucel
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:58

Re: Setpoint berekening

Bericht door Yucel »

Kiek, zou je de nieuwe worden willen toevoegen aan de berekening? TSH is 3.0 en FT4 is 15.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint berekening

Bericht door Kiek »

Je laatste waarde maakt best indruk op het set point.
Die staat nu op een FT4 van 17.94 pmol/l met een TSH van 2.01 mU/l.
Passingsgraad nog erg mager met 59%.
Veel genoegen tijdens de Ramadan!
Bijlagen
Yucel Mei 2018.jpg
Yucel Mei 2018.jpg (40.41 KiB) 1064 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Yucel
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:58

Re: Setpoint berekening

Bericht door Yucel »

Beste Kiek, onderstaande setpoint is van een tijdje terug, maar ik heb er nog een vraag over. Hoe bedoel je dat mijn laatste waarde indruk maakt op de berekening? En wat houdt een passingsgraad in?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint berekening

Bericht door Kiek »

Je laatste waarden bevestigen de regio van je set point.
En de passingsgraad moet je letterlijk nemen: in welke mate passen je waarden op de curve?
Die rode kruisjes doen hieraan nog niet mee.
En dat zegt ook iets over de zwakte, de lage passing, van je waarden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Yucel
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:58

Re: Setpoint berekening

Bericht door Yucel »

Yucel schreef: 01 mei 2018, 14:51 TSH is 3.0 en FT4 is 15.
Afgelopen week bloed laten prikken door de huisarts want voelde mij niet lekker. TSH is ook mee geprikt. Het is van een 3.0 in mei gezakt naar een 1.3 medio augustus. Nu zal er ook wel verschil zitten (mei = ziekenhuis, augustus = star). De laatste tijd ben ik wat kortademig, trillende handen etc. Beeld ik het mij in (psychologisch) of is het toch handig om vervroegd bloed te laten prikken in het ziekenhuis. Ik twijfel. Misschien praat ik het mijzelf wel aan ofzo. In de afgelopen jaar had ik telkens het gevoel dat mijn schildklier weer ging hyperen, maar waren de waarden normaal.
Plaats reactie