Link tinitus/ schildklier

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Freya
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:43

Link tinitus/ schildklier

Bericht door Freya »

Hoi. Klein vraagje. Weet er iemand of er een link is of kan zijn tussen schildklierproblemen en tinitus? Ik heb enkele weken geleden mijn schildklier laten verwijderen en neem nu L-thyroxine 100. Dit lijkt voorlopig te weinig, maar moet wachten tot 25/4 voor bloed prikken en eventuele dosis aanpassing. Sinds het opstarten van de L-thyroxine heb ik last van tinitus. Heel vervelend en lastig. Maar volgens mijn huisarts heeft het niets te maken met de schildklier. Mijn intuïtie zegt iets anders. Ben ik mis?
Paulthea
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2018, 15:59

Re: Link tinitus/ schildklier

Bericht door Paulthea »

Ik heb zelf ook last van oorsuizingen maar dit had ik al voor dat ik medicijnen vd schildklier kreeg
Maar je hebt gelijk het is heel vervelend is bij mij ook de reden dat ik altijd muziek aan heb dit overstemd de herrie in mijn hoofd
Nellekesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:18

Re: Link tinitus/ schildklier

Bericht door Nellekesam »

Er is wel degelijk een link tussen een trage schildklier en tinitus. Kijk maar op schildklier.nl

Groeten Nelleke
ella1
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 aug 2017, 16:55

Re: Link tinitus/ schildklier

Bericht door ella1 »

Sinds nov. 2016 heb ik tinitus. Eind Januari dit jaar halve sk verwijderd.
Sinds ca 8 weken levothyroxine teva. Vanaf de start is tinnitus harder en scherper :cry:
Mijn conclusie. Het komt door de levo. Het is een bekend gegeven dat sommige medicijnen en slechte invloed hebben op tinitus.
1.0 / 16.1
2.3 / 14/7
1.4 / 16.1
1.7 / 15.1
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Link tinitus/ schildklier

Bericht door laura »

Misschien dat je hart nu beter pompt door de extra schildklierhormoon?
Is maar een idee.

Levothyroxine is een lichaamseigen stof, dat zal geen klachten geven.
Misschien dat de dosis invloed heeft?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
ella1
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 aug 2017, 16:55

Re: Link tinitus/ schildklier

Bericht door ella1 »

hmmmmm ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo.
De tinitus was er bij mij al voordat sk traag werd ...... wat mij betreft is het toeval te groot dat met de eerste inname levo de tinitus echt flink harder en scherper werd. Mogelijk heeft het niet direct met de levo te maken maar wel met de oppepper die je er van krijgt.
Weet niet hoe ik het anders moet verwoorden want ik ervaar de levo namelijk wel als een oppepper omdat ik meer energie heb en frisser ben in mijn hoofd.
Heb de stille hoop dat de tinitus rustiger wordt als ik goed ingesteld ben. Voor mijn gevoel kan er nog wel een schepje levo boven op. We gaan het zien. Of de ontstane tinitus van freya weer over kan gaan is nog maar de vraag. Heb er inmiddels (net als met sk) veel over gelezen.
Het gebeurt zelden dat tinitus weg gaat :-(

Groeten, Ella
1.0 / 16.1
2.3 / 14/7
1.4 / 16.1
1.7 / 15.1
Plaats reactie