Nieuw en vraag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
KarinD
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2018, 14:02

Nieuw en vraag

Bericht door KarinD »

Ik ben zelf op onderzoek, de reden is hier omdat ik bepaalde klachten heb.

Ik heb een vergrote schildklier, al op jonge leeftijd ontdekt, maar volgens de huisarts geen probleem en een kleine cyste, jaren geleden ontdekt, ook dat is geen probleem omdat het vaak voorkomt.

Mijn schildklier waarden zijn een jaar geleden getest en waren normaal: TSH 1.44 en T4 13

Waar ik mee zit, is dat ik mij steeds rottiger ga voelen, sloom, extreem droge huid sinds anderhalf jaar (rug, bovenarmen en bovenbenen zijn het ergst, waar ik nu een jaar crème voor krijg van de huisarts en het laatste half jaar veel last van haaruitval, ik merk dat vooral de voorkant dunner wordt. Uiteinden wenkbrauwen groeien al sinds dat ik rond de 25 jaar niet meer, ik ben nu 55. Ik voel mij ook vaak opgezwollen als ik wakker wordt.

Iemand hetzelfde meegemaakt, of een tip wat ik kan voorleggen aan mijn huisarts.
Ik ben daar nu een jaar niet geweest, maar moet langs voor controle i.v.m. hoge bloeddruk en hoog cholesterol, (ik heb het idee dat veel klachten een verband met elkaar houden, maar ik ben geen arts)
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Nieuw en vraag

Bericht door Teun »

Ik kan je weinig verder helpen. De schildklierwaardes welke jij opschrijft mankeert niets aan. Maar je bent weer een jaar verder, dus je weet niet of er inmiddels weer wat veranderd is, dus nogmaals hierop prikken kan geen kwaad.
Maar helaas klachten welke jij noemt zijn vrij algemeen en kunnen overal bij horen. Ook bij de overgang of postovergang, geen idee hoe jij hierin zit, ook dat kan gecontroleerd worden. Vitamines is ook zo'n algemeen ding met soortgelijke klachten bij tekorten. Hoop voor je dat er duidleijkheid komt en dat jij je in ieder geval beter gaat voelen sterkte.
Plaats reactie