G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Zo is het!
Anders kan een gezonde schildklierhuishouding, zoals de fysiologen het voorstellen, niet bestaan.

Jij hebt veel minder woorden nodig om het duidelijk te maken.
Dat is helder en sterk.
En ik zwam de wereld rond, steeds waziger...
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Haha! Dank je wel!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,

Twee weken geleden heb ik 6,25 opgehoogd met een tsh van 2,6 en ft4 12,6. Ik merk weinig verandering qua energie enige is dat ik me wat meer ontspannen voel. Zou de ophoging toch te weinig zijn? Vorige ophoging ook met 6,25 voelde ik ook kleine verbetering met een week of twee maar zette het ook geen zoden aan de dijk.
Wat is wijsheid? Misschien nog 6,25 erbij? Heb het gevoel dat thyrax echt minder sterk is dan Euthyrox.

Fijn weekend!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Fijn dat de ophoging toch iets lijkt te doen al. Hij is nog niet op z'n max dus ik zou echt nog afwachten...
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ok! Ik vind het steeds lastig dat wanneer ik ga ophogen denk “Yes nu zal het vast echt beter gaan” maar dat het dan toch tegenvalt.... dat geduld hebben vind ik het allermoeilijkste. Vooral als ik ga denken “moet ik me nog vier weken niet echt fit voelen” (moe hoofd, spierpijn etc). Dat maakt me dan ook wel verdrietig...
maar afwachten is idd wel verstandiger
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Dank je wel miss E!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Miss E,
Je hebt zeker gelijk. Ik heb vorig jaar een periode echt veel gewisseld van dosis en ik raakte echt ontregeld (heel moe, super gejaagd, draaierig etc). . Is dat ook jouw ervaring bij te snel wisselen?
Dus idd beter om geduld te hebben!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,

Ik heb m’n bloed geprikt want ik was toch erg nieuwsgierig.
M’n t4 is 15 en m’n tsh 0,62. Ik denk dus dat ik voor nu niks doe.
Zou jij hem weer in de grafiek willen zetten?

Bij thyrax 106,25 was m’n tsh dus 2,6 en m’n t4 12,6
Bij thyrax 112,5 dus tsh 0,62 en m’n t4 15. Ik voel me niet hyper. Dus denk dat ik het gewoon de tijd moet geven nu. Ben je het me me eens?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Teun »

Geen idee of Kiek het er mee eens is. Ik in ieder geval wel en zeker als je er ook nog eens goed/beter bij voelt.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Inderdaad, niks doen. Zeker niet ophogen :). Mooi dat het toch resultaat op de waardes geeft.
Plaats reactie